Fanuc probel... pomocy!!!!

Dyskusje na temat systemu Faunc

Autor tematu
tomreider
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2006, 21:58
Lokalizacja: bydzia

Fanuc probel... pomocy!!!!

#1

Post napisał: tomreider » 08 cze 2009, 19:36

Witam Zakupiłem niedawno Fanuc'a (MATRA FANUC Tape Cut Wire Erosion model L DU 300 C rok 1985 SYSTEM OM) i w trakcie transportu został uszkodzony silnik osi X' silnik naprawiłem (tak mi się bynajmniej wydaje) silnik rusza i po przejechaniu 1 mm wyświetla się błąd 411 SERWO ALARM: NADMIER.BLAD OSI x
Wartość odchyłki położenia podczas ruchu osi n---tej (oś 1---8) jest większa niż ustawiona wartość.

Prawdopodobnie źle włożyłem silnik do maszyny i nie wiem jak to naprawić i czy normalne w tym przypadku jest to że silnik się grzeje.....
co mam zrobić jak to dalej ruszyć???



Tagi:


b_j
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 301
Rejestracja: 04 mar 2006, 22:36
Lokalizacja: poznan

#2

Post napisał: b_j » 08 cze 2009, 22:17

na czym polegało uszkodzenie silnika ? jak kolega to naprawił ???
najprawdopodobniej silnik ma za duży opór mechaniczny - albo gdzies jest jakies zwarcie w uzowjeniach / fazach ( chociaz pewnie akturat na takie przypadki są inne alarmy i zabezpieczenia ) . Czy fazy zostały podłączone dokładnie tj. wcześniej ?


czarny0122
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 38
Rejestracja: 18 lis 2008, 11:51
Lokalizacja: Wałbrzych

#3

Post napisał: czarny0122 » 09 cze 2009, 07:49

b_j pisze:na czym polegało uszkodzenie silnika ? jak kolega to naprawił ???
najprawdopodobniej silnik ma za duży opór mechaniczny - albo gdzies jest jakies zwarcie w uzowjeniach / fazach ( chociaz pewnie akturat na takie przypadki są inne alarmy i zabezpieczenia ) . Czy fazy zostały podłączone dokładnie tj. wcześniej ?
Witam.
Jeśli byłby opór na osi to nie był by ten błąd tylko 436. Napisz na priw więcej informacji, moze coś zaradzimy.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam Czarny0122.


Autor tematu
tomreider
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2006, 21:58
Lokalizacja: bydzia

#4

Post napisał: tomreider » 09 cze 2009, 10:23

Problem wygląda następująco:
włączając przesuw X następuje niewielkie przesuniecie silnik zaczyna drzeć i wyłącza się pokazując błąd 411.

Naprawa silnika polegała na wyjęciu go z maszyny bez zapamiętania( zaznaczenia) położenia zębatki, wlutowaniu oderwanych przewodów z pluskodera, sprawdzeniu
przejścia wszystkich przewodów dochodzących do silnika i włożeniu go w sposób dowolny.
(obracałem dowolnie - przypadkowo, zębatką).Wydaje mi się że silnik czyta z pluskodera inną nastawę niż ma stół ( czy to możliwe).
Jak usunąć tą awarię ??

Dzięki

[ Dodano: 2009-06-09, 10:29 ]
ps. jak by ktoś dysponował instrukcjami obsługi to by było miło jakby link podesłał


czarny0122
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 38
Rejestracja: 18 lis 2008, 11:51
Lokalizacja: Wałbrzych

#5

Post napisał: czarny0122 » 09 cze 2009, 11:41

A więc tak. Ten błąd mówi nam o tym że jest "NADMIERNY BŁĄD OSI N". Czyli wartość odchyłki podczas ruchu osi n jest większa niż ustalona wartość. Zalecenia wedłóg Fanuca:
- Wymień przewód zasilający n oś,
- Wymień serwo wzmacniacz n osi,
- Sprawdz obciążenie n osi,
- wymień zewnętrzny detektor.
Ja myśle ze problem jest z blokowaniem osi, lub z punktem zerowym dla osi (jest przestawiony), lub zle polutowane przewody w n-coderze (mógł ulec uszkodzeniu).
Pozdrawiam Czarny0122.


Autor tematu
tomreider
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2006, 21:58
Lokalizacja: bydzia

#6

Post napisał: tomreider » 09 cze 2009, 12:16

czarny0122 pisze: Ja myśle ze problem jest z blokowaniem osi, lub z punktem zerowym dla osi (jest przestawiony), lub zle polutowane przewody w n-coderze (mógł ulec uszkodzeniu).


ok, oś X się nie blokuje to inny błąd... bardziej bym się przychylał do teorii z błędnym punktem zerowym osi.
A jak to naprawić to nie wiem ............... ;-/


Tabikgo
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 56
Rejestracja: 09 mar 2007, 21:34
Lokalizacja: Zduńska Wola

#7

Post napisał: Tabikgo » 09 cze 2009, 13:07

Czy istnieje możliwość, że zamieniłeś przewody na enkoderze? Być może odczytuje on teraz ruch w przeciwną stronę i stąd to drżenie silnika.


Autor tematu
tomreider
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2006, 21:58
Lokalizacja: bydzia

#8

Post napisał: tomreider » 09 cze 2009, 13:25

nie ma takiej możliwości połączenie było sztywne nie kablami tylko prętami z miedzi. w serwisie pow. ze drżenie silnika jest normalne gdy jest (źle) spozycjonowany w stosunku do stołu ....
a chodzi mi o wyzerowanie pozycji stołu i silnika .....


Tabikgo
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 56
Rejestracja: 09 mar 2007, 21:34
Lokalizacja: Zduńska Wola

#9

Post napisał: Tabikgo » 09 cze 2009, 13:43

W takim razie myśle, że maszyna zgubiła w osi X punkt referencyjny po odłączeniu silnika (enkodera). Są to jak sądzę enkodery absolutne. To powinno zadziałać, ale zamiast osi Z stosuj to do osi X. U mnie to zaskoczyło dla Z i Y, po odłączeniu silników.
Reference point setting

Change PWE to 1

Confirm Parameter 1002.1 = 1
Confirm Parameter 1815.5 = 1
Change Parameter 1815.4 to 0
Check parameter 1320 and 1321 and record the settings
Change parameter 1320 to +99999999 and 1321 (Z) only to -99999999
Turn off the power to the machine
Turn on the power
Using the MPG line up the marks on the Z axis column with the mark on the head
Change parameter 1815.4 back to 1 (Z axis only)
Turn off the power to the machine
Turn on the power
Place the Rapid Transverse knob to F0
Zero return Z axis using Z+ button
Change parameters 1320 and 1321 back to the original settings recorded earlier.
Change PWE back to 0.

The 300, 306 and 307 alarms are normal when the motor is removed and will be reset once this procedure is completed.


Autor tematu
tomreider
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2006, 21:58
Lokalizacja: bydzia

#10

Post napisał: tomreider » 09 cze 2009, 14:35

tak tylko gdzie ja to wszystko mam znaleźć.... mam system po niemiecku.....

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Fanuc”