SAFETY FEED STOP

Dyskusje na temat systemu Heidenhaina

Autor tematu
radeko
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 302
Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
Lokalizacja: -;)

SAFETY FEED STOP

#1

Post napisał: radeko » 08 lis 2012, 20:33

Witam
Przy próbie zjazdu na punkt referencyjny pojawia mi się ten komunikat.
Żadne napędy nie działają, nie mogę ruszyć żadną osią . Pojawiło się to po zmianie baterii w sterowniku. Poradzę sam z tym ?
Maszyna to Deckel Maho sterownik iTNC530



Tagi:


kris852
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 69
Rejestracja: 18 cze 2010, 16:11
Lokalizacja: Wielkopolska

#2

Post napisał: kris852 » 09 lis 2012, 13:24

Sprawdź położenie kluczka od wyboru trybu pracy, czy jest w położeniu neutralnym i czy drzwi są zamknięte. Dokładnie taki objaw jest przy próbie uruchomienia posuwu przy otwartych drzwiach, lub w trybie ustawiania bez wciśniętego przycisku zezwolenia na posuw. Jeśli to nie pomoże to sprawdź instalację kluczyka, zamka, przekaźniki w szafie.


Autor tematu
radeko
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 302
Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
Lokalizacja: -;)

#3

Post napisał: radeko » 10 lis 2012, 14:25

Kris852 dziękuję za zainteresowanie się tematem. Problem z tym alarmem został rozwiązany , przyjrzałem się bliżej sterownikowi i okazało się że ludzie którzy wymieniali baterię zapomnieli podłączyć jednego kabelka od spodu. Podpiąłem to i otrzymałem pełną gotowość do pracy (SH2 na zielono ).
Ale to nie wszystko , teraz mam kolejny komunikat podczas próby zjazdu na ref. point.
8410 I2T value is too high Z axis :???:

Z pozycji HELP udaje mi się ruszyć osiami X-Y przy próbie ruszenia osią Z wywala od razu Emergency Stop i ten komunikat jak wyżej ....
Jakaś podpowiedź może ?


kris852
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 69
Rejestracja: 18 cze 2010, 16:11
Lokalizacja: Wielkopolska

#4

Post napisał: kris852 » 11 lis 2012, 17:10

Sam błąd, podobnie jak wszystkie błędy z I2t to typowe przeciążenie, w skrócie za duży prąd idzie na silnik. Jeśli w stanie spoczynku wszystkie napędy są aktywne i pozostałe osie działają a problem występuje podczas próby ruchu Z to może oznaczać mechaniczne przeciążenie silnika, a najgorszym przypadku uszkodzenie modułu na pędowego lub silnika, albo kabli pomiędzy nimi ale nie koniecznie, w końcu wcześniej wszystko działało. Sama wymiana baterii raczej nie mogła wpłynąć na zmianę parametrów osi. Po za tym Z jest osią "wiszącą", dlatego już w stanie spoczynku jest sterowana dużo większym prądem niż pozostałe osie. Możesz jeszcze sprawdzić działanie hamulca od Z, lub czy dochodzi na niego 24V DC, porównaj z pozostałymi osiami. Jeśli hamulec by trzymał silnik sytuacja by podobnie wyglądała.
Pozdrawiam


Autor tematu
radeko
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 302
Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
Lokalizacja: -;)

#5

Post napisał: radeko » 11 lis 2012, 22:02

Masz rację, w oczekiwaniu na baterie maszyna nie pracowała dłuższy czas.
Po załączeniu coś stuknęło w osi Y i po otwarciu obudowy stwierdziliśmy że łożysko liniowe całkowicie jest rozwalone. Ale dziwne że działa nadal w osi Y a komunikat błędu odnosi się ewidentnie do osi Z . Czy tam jest jeden silnik do wszystkich osi czy każda ma swój niezależny ? Pozdrawiam
R


yago44
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 198
Rejestracja: 15 wrz 2007, 21:43
Lokalizacja: glogów

#6

Post napisał: yago44 » 12 lis 2012, 13:39

nie wiem jak jest w tej maszynie. u mnie w wytaczarce oś x i z jest na jednym silniku. i albo używasz z albo x.jesli przełączysz na kółko elektroniczne to wyświetla komunikat"FALSE KOMBINATE "
alkohol niszczy skórę-szczególnie na dłoniach i kolanach.


kris852
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 69
Rejestracja: 18 cze 2010, 16:11
Lokalizacja: Wielkopolska

#7

Post napisał: kris852 » 14 lis 2012, 19:41

I jak kolego udało się uruchomić maszynę, albo zrobić jakąś diagnozę?


Autor tematu
radeko
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 302
Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
Lokalizacja: -;)

#8

Post napisał: radeko » 15 lis 2012, 21:17

kris852 pisze:I jak kolego udało się uruchomić maszynę, albo zrobić jakąś diagnozę?
Podejrzewam że system smarowania poprzez rozprowadzenie smaru nie działał poprawnie, przyjrzałem się przewodom i wyglądają na całkowicie nieużywane i czyste od smaru ( pojemnik na smar wypełniony nim po brzegi ).... łożysko liniowe w osi Y całkowicie rozsypane, a śruba pociągowa od osi "Z" sucha jak wiór.
Miałeś rację te błędy I2T pochodziły właśnie od przeciążenia .Tylko nie mam pojęcia jak teraz ruszyć stołem w Z, przy próbie słychać charakterystyczny pisk przy silniku i ani drgnie, po czym Emergency Stop ..


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1255
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

#9

Post napisał: Majster70 » 16 lis 2012, 06:46

radeko pisze:).... łożysko liniowe w osi Y całkowicie rozsypane, a śruba pociągowa od osi "Z" sucha jak wiór.
No to przynajmniej w osi Y czeka cię wymiana raczej całych kompletów rolek z prowadnicami, przetrenowałem to, parę groszy pęknie :sad:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Heidenhain”