TUB32 regeneracja

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
amnon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 343
Rejestracja: 04 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Polska

TUB32 regeneracja

#1

Post napisał: amnon » 01 maja 2013, 22:08

Witam,

Jak mogę ściągnąć Kobę i całą dźwignię razem z gałką?

Pozdrawiam
Amnon
Załączniki
suport wzdłużny.jpg
suport wzdłużny.jpg (64.24 KiB) Przejrzano 2475 razy
suport wzdłużny_cd.jpg
suport wzdłużny_cd.jpg (56.45 KiB) Przejrzano 2597 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 01 maja 2013, 23:54

Tu masz rysunek skrzynki suportowej TUB 32. P - to pierścień, który trzeba zdemontować, żeby wysunąć do przodu korbę. Zabezpieczony robaczkami. Nie jestem pewny czy to nie jest nakrętka bo rysunek nie jest wyraźny a nie miałem okazji tam grzebać. Natomiast z drugą dźwignią jest o tyle lepiej, że od przodu możesz robaczki R wykręcić i ją wysunąć.
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
amnon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 343
Rejestracja: 04 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: amnon » 06 maja 2013, 11:13

Witam,


Czyli żeby ściągnąć głupią korbę muszę ściągnąć całą górną pokrywę suportu??.


Pozdrawiam
Amnon

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: BYDGOST » 06 maja 2013, 22:40

Tak na to wygląda z rysunku.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
amnon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 343
Rejestracja: 04 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: amnon » 06 lip 2013, 20:30

Witam,

Jakim olejem zalać przestrzeń smarowałnia łożyska wrzeciona? I ważniejszy problem muszę odkręcić śruby pokrywy, które są tak zapieczone że nie chcą się ruszyć i mało brakuje że zetnę w nich sześciokątne gniazdo. WD nie daje rady. :cry:

Pozdrawiam
Amnon

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post napisał: BYDGOST » 07 lip 2013, 16:00

Wrzeciennik TUB 32 mam zalany olejem maszynowym L-AN 15. Nadaje się do łożysk ślizgowych. A do głów opornych śrub spróbuj przyłożyć trzpień i puknij młotkiem. To może pomóc. Są jeszcze środki, którymi polewa się złącze śrubowe w celu ostudzenia nawet do -40°C (przy tej masie korpusu to tyle się nie osiągnie), ale szok termiczny często pomaga.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


JadziaCh
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2012, 18:30
Lokalizacja: Katowice

#7

Post napisał: JadziaCh » 07 lip 2013, 21:01

Proponuje wersję z młotkiem. Ostatnio ten patent podejrzałem u mechanika samochodowego jak miał odkręcać zapieczone śruby. Jeden młotek położył na śrubę a drugim uderzał. Trzy uderzenia i śruba puściła :)


Autor tematu
amnon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 343
Rejestracja: 04 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Polska

#8

Post napisał: amnon » 09 lip 2013, 20:06

A czy L-AN 46 nadda się? W necie widziałem L-AN 15 po 266 zł za 5L trochę drogo.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#9

Post napisał: BYDGOST » 10 lip 2013, 10:31

Ja miałem początkowo L-AN 46 i widać za gęsty był i mi wyciekał spod wrzeciona. Po zmianie na L-AN 15 już tego nie ma.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
amnon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 343
Rejestracja: 04 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Polska

#10

Post napisał: amnon » 10 lip 2013, 13:33

Otworzyłem pokrywę górną od wrzeciennika i upss suchutko. Z tego co wiem jest tam smarowanie centralne? wystarczy zalać zbiornik na dole tokarki ??

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”