Jak zdemontować ten wałek?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 887
- Rejestracja: 02 maja 2007, 20:55
- Lokalizacja: inąd
Jak zdemontować ten wałek?
Kupiłem frezarkę fxb12 i zacząłem ją odnawiać. Frezarka już prawie zdemontowana do ostatniej śrubki, wrzeciono wyjęte, teraz czas na wymianę łożysk. W korpusie wrzeciona znajduję się przekładnia. Jej częścią jest wałek z dwoma kołami zębatymi który jest na fotkach no i mam problem z jego demontażem. Nie mam pomysłu jak go wyciągnąć, jak to ugryźć? Mam dostęp do prasy u znajomego mechanika samochodowego.
Widok na korpus wrzeciona:
Wałek znajduję się tutaj:
Widok na łożyska od środka:
Na obu końcach są krawędzie oporowe dla łożysk. Z drugiej strony nie ma dostępu do niego. Niestety nie mam rysunków z DTR tego elementu. Z góry dzięki za pomoc.
Widok na korpus wrzeciona:
Wałek znajduję się tutaj:
Widok na łożyska od środka:
Na obu końcach są krawędzie oporowe dla łożysk. Z drugiej strony nie ma dostępu do niego. Niestety nie mam rysunków z DTR tego elementu. Z góry dzięki za pomoc.
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 887
- Rejestracja: 02 maja 2007, 20:55
- Lokalizacja: inąd
Dziękuje za pomoc. Po punkciku dodałem. Koledze BYDGOST szczególnie
Co do tej zaślepki to nie wydaję mi się, że ona tam jest. Z drugiej strony wygląda to jak by było po prostu wywiercone w korpusie. Widać stożek po wiertle. Będę mógł sprawdzić dopiero za półtora tygodnia.
EDIT:
Kolega BYDGOST miał jak zawsze rację
Mam kolejny problem, nie mogę ściągnąć łożyska ze śruby napędowej od posuwu pionowego. Wygląda ona tak:
Łożyska (zwykłe kulkowe):
Jest jakiś patent na to? Próbowałem małym ściągaczem i ani drgnie. Większym nie mogę złapać - za duże "pazurki" do tak małej średnicy. Nie wiem w jakim celu ale na końcu tej śruby jest gniazdo na imbusa. Z góry dzięki za pomoc.
Co do tej zaślepki to nie wydaję mi się, że ona tam jest. Z drugiej strony wygląda to jak by było po prostu wywiercone w korpusie. Widać stożek po wiertle. Będę mógł sprawdzić dopiero za półtora tygodnia.
EDIT:
Kolega BYDGOST miał jak zawsze rację
Mam kolejny problem, nie mogę ściągnąć łożyska ze śruby napędowej od posuwu pionowego. Wygląda ona tak:
Łożyska (zwykłe kulkowe):
Jest jakiś patent na to? Próbowałem małym ściągaczem i ani drgnie. Większym nie mogę złapać - za duże "pazurki" do tak małej średnicy. Nie wiem w jakim celu ale na końcu tej śruby jest gniazdo na imbusa. Z góry dzięki za pomoc.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 887
- Rejestracja: 02 maja 2007, 20:55
- Lokalizacja: inąd
To czego najbardziej sie obawialem, czyli wymiana lozysk, juz zrobione! Dzieki za pomoc wszystko wyczyszczone i odmalowane, wiekszosc juz do kupy poskladana, teraz biore sie za wymiane elektryki, falownik juz mam
zostala tylko ta nieszczesna zebatka od posuwu pionowego :/
I mam jeszcze jedno pytanie. Jakim urzadzeniem aplikuje sie smar do tego typu smarowniczek? A moze nie smar a olej?
Jaki olej wlac do przekladni?
zostala tylko ta nieszczesna zebatka od posuwu pionowego :/
I mam jeszcze jedno pytanie. Jakim urzadzeniem aplikuje sie smar do tego typu smarowniczek? A moze nie smar a olej?
Jaki olej wlac do przekladni?
Choć nie jestem detektywem, zawsze znajdę budkę z piwem!
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Smar, nie olej do jaskółki, najlepiej litowy. A zaaplikujesz towotnicą, taką małą ręczną za parę złotych
http://allegro.pl/profesjonalna-reczna- ... 44331.html
lub pneumatyczną
http://allegro.pl/smarownica-pneumatycz ... 63729.html
http://allegro.pl/profesjonalna-reczna- ... 44331.html
lub pneumatyczną
http://allegro.pl/smarownica-pneumatycz ... 63729.html
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To są smarowniczki na olej. Smaru tu nie używa się bo lepią się do niego wiórki i jest bryndza. Używa się małych smarowniczek z odpowiednią końcówką. Ja mam taką, w której końcówki można zmieniać w zależności od potrzeby.
Taka smarowniczka określana jest jako WCISKANA a tu jest jej karta techniczna:
SMAROWNICZKA WCISKANA
Taka smarowniczka określana jest jako WCISKANA a tu jest jej karta techniczna:
SMAROWNICZKA WCISKANA
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.