Zasilacz regulowany - jaki nabyć?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
gregor1975
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 420
Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
Lokalizacja: K-K

Zasilacz regulowany - jaki nabyć?

#1

Post napisał: gregor1975 » 12 lis 2014, 17:46

Witam,

Nie znam się na zagadnieniu niemalże wcale więc zwracam się z prośbą o poradę. Chcę nabyć zasilacz regulowany, co oznacza, że ma być regulowane niezależnie zarówno napięcie jak i prąd. Zasilacz ma służyć do elektrolizy w małej skali więc można powiedzieć, że będzie to zasilacz laboratoryjny. Interesujący mnie zakres napięcia to do 30V. Zakres prądu to do 5A, chyba że założony budżet pozwoli szarpnąć się na 10A. A budżet jest skromny bo jedynie 300PLN plus jakieś tam 50PLN. Rozwiązanie moich dylematów widzę w czterech wariantach:

1. Kupić nowego chińczyka (zapewne) w cenie około 200PLN. Jest tego trochę na znanym portalu aukcyjnym. Czy tak wydane pieniądze nie okażą się jednak pieniędzmi wyrzuconymi w błoto? I jaka jest różnica pomiędzy regulacją prądu a regulacją jedynie ograniczenia prądowego? Niektórzy sprzedawcy wyraźnie podkreślają tą różnicę.

2. Kupić jakiś stary zasilacz wychodząc z założenia, że wszystko co robiono kiedyś jest solidniejsze. Upatrzyłem sobie Unitrę 5371 – duże możliwości prądowe, na minus zbyt duża waga bo aż 25kg, ale w końcu zasilacz to nie komórka. Cena jakieś 290PLN, ale niestety ktoś już sprzątnął z aukcji. Warto na takie coś polować? Jeżeli tak, to zna ktoś jakieś inne źródła oprócz znanego portalu aukcyjnego? A może propozycje jakichś innych producentów?
Ludzie pozornie zorientowani chwalą Philipsa, niestety na podaniu marki konkrety się kończą.