Korek wlewu oleju w skrzyni biegów Fiat 126el

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
leslaw84
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 40
Rejestracja: 12 paź 2007, 15:54
Lokalizacja: Kielce

Korek wlewu oleju w skrzyni biegów Fiat 126el

#1

Post napisał: leslaw84 » 16 maja 2009, 09:34

Witam.
Ten tydzień miał minąć pod znakiem składania maszynki ale... walnął rozrząd w malaczu. Uszkodzenie rozrządu na szczęście nie spowodowało większych obrażeń. Na mniejszej zębatce zerwało wszystkie zęby. Wymieniłem też olej i wyczyściłem miskę olejową w której była połowa zębów z zębatki. Dałem nową uszczelkę pod miską ale cały czas kapie. (Podrzućcie jakiś pomysł jak to lepiej uszczelnić.) I wymieniłem uszczelnienia półosi od strony skrzyni, tyle że podczas wymiany nie wyciekła ani kropla oleju, no to stwierdziłem że w skrzyni musi być sucho i zabrałem się za szukanie wlewu oleju ale oprócz odpowietrznika nic nie znalazłem. Tu jest moje pytanie: "Gdzie jest ten korek?". A i mam prośbę powiedzcie czy korek sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jest po prawej stronie (stojąc od strony silnika) mniej więcej na wysokości półosi kształtu kwadratowego?


Pozdrawiam
leslaw84

Tagi:


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#2

Post napisał: lukadyop » 16 maja 2009, 10:47

Spróbuj na czerwony sylikon specjalny nie wiem jak on się nazywa dokładnie ale u mnie działa zawsze, do dostania w każdym motoryzacyjnym.


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#3

Post napisał: Bbuli » 16 maja 2009, 13:18

Tak-ten kwadratowy korek.Przez ten otwór wlewasz olej do jego dolnej krawędzi.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: BYDGOST » 16 maja 2009, 15:12

Gdy już znajdzie się ten korek to pozostaje potem problem czym go odkręcić. Pamiętam, że pasował mi kwadratowy otwór od łącznika z kompletu kluczy nasadowych.

Awatar użytkownika

Autor tematu
leslaw84
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 40
Rejestracja: 12 paź 2007, 15:54
Lokalizacja: Kielce

#5

Post napisał: leslaw84 » 16 maja 2009, 17:46

OK? Zobaczę ale nie dziś, bo kusi mnie butelka chłodnego browarka. Jeździłem dzisiaj cały dzień po mieście i nie zauważyłem żadnych objawów braku oleju w skrzyni (chyba dlatego że nie za bardzo wiem jak to się objawia). A propos jeżdżenia.. zajechałem dzisiaj do frezera i powiedział mi 600 PLN za obrobienie płyt od wózka osi Z i X czy nie uważacie że za dużo jak na splanowanie powierzchni i ok 20 otworów, nie wiem może mnie się tak wydaje, bo to moja pierwsza. Ok Panowie Dziękuję serdecznie za odpowiedzi bo w książce to tak kijowo ta skrzynia przedstawiona że... Udanego wieczoru.
Narka
Pozdrawiam
leslaw84


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#6

Post napisał: Bbuli » 16 maja 2009, 19:14

A kto nie miał malucha niech nic nie pisze...a kto miał niech słoneczko wstawi....

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”