Tworzywo na CRASH PADY do motoru.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Tworzywo na CRASH PADY do motoru.

#1

Post napisał: gaspar » 07 mar 2012, 12:18

Hej.

Chcę sobie zrobić tzw. CRASH PADY do motoru, które mają wyhamowywać i "ratować" motor podczas wywrotki/ślizgu. Szukam tworzywa, które w spotkaniu z asfaltem/betonem będzie się ścierało (też nie za szybko) a nie pękało od uderzenia i ślizgu.

Jakie tworzywo nada się do takiego elementu?
Załączniki
crash_pady.jpg
crash_pady.jpg (28.05 KiB) Przejrzano 4072 razy


https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie

Tagi:

Awatar użytkownika

tomolc
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 708
Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

#2

Post napisał: tomolc » 07 mar 2012, 12:39

Myślę ze PE HMW 500 lub 1000

Przykładowe zastosowania ekstrudowanych i prasowanych płyt odmiany o dużej masie cząsteczkowej PE HMW 500 i PE UHMW 1000:

-odbojniki, listwy odbojowe, ochronne i ślizgowe dla statków i łodzi w portach, stoczniach
-koła zębate, części i elementy maszyn, przekładnie samosmarujące, prowadnice, ślizgi, -obudowy łożysk, tuleje ślizgowe
- listwy odbojowe
-sita, cedzaki, elementy pras (


G3d
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 324
Rejestracja: 02 sty 2009, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: G3d » 07 mar 2012, 16:43

Wiekszosc producentow uzywa ertalonu.
Pamietaj jeszcze, ze za mocny: crashpad, mocowanie, sruba moze przekosic rame w przypadku dobrej gleby.

Czym jezdzisz :> ?

Awatar użytkownika

FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#4

Post napisał: FDSA » 07 mar 2012, 18:25

W przypadku dobrej gleby żaden crashpad nie pomaga :)

Wiem z doświadczenia :)

Pozdrawiam
FDSA

Awatar użytkownika

Autor tematu
gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#5

Post napisał: gaspar » 07 mar 2012, 21:18

Dzięki Panowie. Coś wybiorę i zrobię sobie komplet i dla brata bo mamy takie same motorki.
G3d pisze:Pamietaj jeszcze, ze za mocny: crashpad, mocowanie, sruba moze przekosic rame w przypadku dobrej gleby.

W przypadku dobrej gleby to mam gdzieś motor, to ja mam wyjść cały :grin:
A tak poza tym to mam zamontowane gmole i do tych gmoli chcę jeszcze dodać crash pady by w miarę bezpiecznie potrenować wheelie ;)
G3d pisze: Czym jezdzisz :> ?
Kawasaki ER5
Na razie to mój pierwszy moto i dopiero drugi sezon (w pierwszym jeździłem tylko 3 miesiące...)
Pierwszy ślizg mam za sobą, szkoda była na ponad 1000zł więc zamontowałem gmole i pomyślałem jeszcze o crash padach, a nie chcę płacić za coś co mogę zrobić sam w swoim warsztacie :twisted:
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie


banditosp
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 44
Rejestracja: 10 paź 2009, 10:34
Lokalizacja: Radziejowice

#6

Post napisał: banditosp » 07 mar 2012, 21:35

Jak kiedyś bawiłem się w stunt to robiłem z tego :
http://allegro.pl/show_item.php?item=2173567737
Dobrze amortyzuje uderzenie i nie pozwala żeby się motocykl prze-rolował
Ściera się średnio ale to zależy przy jakiej prędkości glebniesz :mrgreen:
Aczkolwiek lepiej się wcale nie wywracać .
Jak masz puste ośki to możesz też sobie porobić takie małe crash pady przy kołach łącząc je prętem gwintowanym , ja tak robiłem ,
Można też zrobić taki sprytny uchwyt przy wydechu i przyczepić taki mały crash pad .
Tutaj masz fotkę poglądową http://www.bikepics.com/pictures/407064/ :mrgreen:
A tutaj widać przy wydechu http://www.bikepics.com/pictures/367206/


Mateusz-M
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

#7

Post napisał: Mateusz-M » 08 mar 2012, 00:23

Witam.
Tylko ucz sie od razu z hamulcem (chociaż o ile dobrze pamiętam tam bębnowy ale musi pomóc).
Na crash pady najlepszy darlon, dokładniejszej specyfikacji nie znam, rób z ertalonu czarnego, będziesz zadowolony i na paliwko jeszcze coś zostanie :grin:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika

podrzeźbi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 512
Rejestracja: 17 sty 2009, 00:46
Lokalizacja: Mielec

#8

Post napisał: podrzeźbi » 08 mar 2012, 01:27

Z tego co wiem to w motoryzacji stosuje się tworzywo ABS jako dosyć wytrzymałe i mało kruchliwe. Możesz też spróbować kółka plastikowe z paleciaków.

Awatar użytkownika

FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#9

Post napisał: FDSA » 08 mar 2012, 07:48

ABS jest średni bo za śliski i za bardzo elastyczny...

Pozdrawiam FDSA


G3d
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 324
Rejestracja: 02 sty 2009, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post napisał: G3d » 08 mar 2012, 11:44

ABS owszem, ale na owiewki.

ER5 spoko sprzet, ale do wyglupow polecam raczej f4i...


...taka jak moja ;)))
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”