Topienie tworzyw

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
kermit64
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:06
Lokalizacja: kraków

Topienie tworzyw

#1

Post napisał: kermit64 » 09 sty 2011, 17:54

Witam. Mam pomysła na wyrób z tworzywa sztucznego bądż z żywicy.Ale w temacie tego pierwszego jestem zielony.Pomogło by mi kilka wskazówek.Tworzywo-które najłatwiejsze w topieniu tzn. zakres temp. w których jest płynne,i które jest po roztopieniu,że tak powiem, najrzadsze. I co mnie ciekawi to to jakie są warunki stygnięcia,tzn. w jakim czasie ma te właściwości płynne.Przeglądałem temat domowej wtryskarki i to mnie trochę zaciekawiło.Element który bym chciał otrzymać byłby odlany odśrodkowo w formie, i dlatego ciekawi mnie to w jakim czasie tworzywo zastygnie-czy zdąże to rozprowadzić.Z żywicą nie było by problemu,ale znowu czas żelowania jest na tyle długi,że forma musiała by być w tym czasie w ruchu,co eliminuje możliwość wykonania większej ilości wyrobów.Jak ktoś ma wiedzę w tym temacie to prosiłbym o podzielenie się spostrzeżeniami.Pozdrawiam,



Tagi:


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#2

Post napisał: Bbuli » 09 sty 2011, 21:32

Kolego-są materiały,które twardnieją po czterech minutach a są po zmieszaniu jak woda-docieraja w kazdy zakątek formy.Wirówka nie wszędzie jest potrzebna.


Autor tematu
kermit64
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:06
Lokalizacja: kraków

#3

Post napisał: kermit64 » 10 sty 2011, 00:05