Strona Główna CNC FORUM
Amatorskie maszyny CNC

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Akcesoria CNC

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiarownie koła zebatego
Autor Wiadomość
morfeusz212 
Nowy użytkownik

Wysłany: 2008-06-13, 21:58   wymiarownie koła zebatego

witam studiuje na UP w lbn i mam problem z poprawnym zwymiarowaniem koła zebatego
chciałem prosic o pomoc i wytkniecie mi błedów, byc moze nie zaznaczyłem jakis wymiarów, badz jest ich za duzo

z góry dzieki

a jeszcze jakby co to przeniescie to do odpowiedniego działu
Ostatnio zmieniony przez morfeusz212 2008-06-14, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  

BrodowskiG 
Czytelnik forum poziom 3

Wysłany: 2008-06-13, 22:03   

witam, to moj pierwszy post:) jestem studentem i jak u mnie bym to oddawal to napewno doczepiliby sie ze nie ma nigdzie chropowatosci, przydalaby sie jakias tolerancja, na pewno bedzie gdzies tam gdzie jest wpust

calkiem ladne kolo

morfeusz212 
Nowy użytkownik

Wysłany: 2008-06-13, 22:07   

chropowatosc nie jest mi potrzebna, chodzi mi o błedy w wymiarowaniu

upadły_mnich 
Specjalista poziom 3

Wysłany: 2008-06-14, 00:13   

Nie jest to poprawny i pełny rysunek koła zębatego.
Z oczywistych jak kolega wyżej napisał brak chropowatości, tolerancji wymiarów, tolerancji kształtu i położenia, uwag itp.
Z wymiarów:
- promienie oznacza się R np: R3
-średnica podziałowa i średnica dna zarysu zębów jest niepotrzebna bo masz to w tabelce.
-głębokość wpustu wymiarujesz jako fi- pomyłka
-nie musisz pisać "wymiar od krawędzi teoretycznej" bo to widać
- rzuty, przekroje, wyrwania itp oznaczasz kolejnymi literami np: A, B-B, C-C, D itp a nigdy tymi samymi nawet jak jedno jest wyrwaniem a drugie przekrojem.
-strzałkę przy przekroju A-A (ta na dole) powinna być narysowana pod kątem prostym względem lini oznaczającej przekrój
- raz oznaczasz pochylenie a raz zbieżność - po co?
- nie zwymiarowałeś ścięć na piaście