Tłoczek hamulca - regeneracja

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
pazix
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2016, 05:12
Lokalizacja: warszawa

Tłoczek hamulca - regeneracja

#1

Post napisał: pazix » 14 lut 2016, 05:44

Mam problem z przepuszczajacym olej tloczkiem hamulcowym. Wymyslilem pewne rozwiazanie ale prosze o ocene i uwagi, poniewaz nie mam o tym pojecia ze strony czysto technicznej.
Tloczek jest z zacisku rowerowego (tektro gemini). Pomyslalem zeby dac go do frezowania, a nastepnie nalozyc na niego tyle chromu technicznego ile zostalo zdjete, zeby zachowac identyczna srednice. Uszczelki dorobie na wymiar. Czy zda to egzamin i jak to wyjdzie cenowo?

Bardzo dziekuje za wszelka pomoc,
Pozdrawiam



Tagi:


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: TwinB » 14 lut 2016, 07:30

Łatwiej często dorobić nowy tłoczek, a jeśli regeneracja to nie frezowanie tylko szlifowanie+chrom+szlifowanie


steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

Re: Tłoczek hamulca - regeneracja

#3

Post napisał: steff.k » 14 lut 2016, 10:28

pazix pisze:Mam problem z przepuszczajacym olej tloczkiem hamulcowym. Wymyslilem pewne rozwiazanie ale prosze o ocene i uwagi, poniewaz nie mam o tym pojecia ze strony czysto technicznej.
Tloczek jest z zacisku rowerowego (tektro gemini). Pomyslalem zeby dac go do frezowania, a nastepnie nalozyc na niego tyle chromu technicznego ile zostalo zdjete, zeby zachowac identyczna srednice. Uszczelki dorobie na wymiar. Czy zda to egzamin i jak to wyjdzie cenowo?

Bardzo dziekuje za wszelka pomoc,
Pozdrawiam
Coś mi się wydaje że taniej używkę kupisz ( są za 100pln całe hamulce z zaciskiem i klamką) niz zapłacisz za te wszystkie operacje, które i tak nie wiadomo czy się powiodą. A w ogóle z czego jest tłoczek? Ja mam w jednym rowerze z alu, w drugim z ceramiki.

No chyba że robisz to dla przyjemności i frajdy, to nie było posta :wink:


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#4

Post napisał: Areo84 » 14 lut 2016, 13:29

Tłoczek chyba nie trudno dorobić nowy .

A cylinderek o ile nie ma głębokich bruzd można dość łatwo zregenerować. Wystarczy takie coś zamontowane na wiertarkę:

http://allegro.pl/honownica-do-cylindro ... 29311.html

Uszczelki mogą być uszczelniacze typu U- jest dużo rozmiarów.


Autor tematu
pazix
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2016, 05:12
Lokalizacja: warszawa

#5

Post napisał: pazix » 14 lut 2016, 15:30

Z uzywka jest ten problem, ze moze sie trafic w podobnym stanie. Czemu szlifowanie, a nie przetaczanie? Myslalem zeby zdjac np. 1/10mm (nie znm sie na wartosciach) i nalozyc tyle samo chromu, ktory juz jest gladki.
Edit: tloczek jest aluminiowy


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#6

Post napisał: jasiu... » 14 lut 2016, 16:21

A jak chcesz chromować aluminium?

Owszem, chrom jest gładki, ale jeśli jest położony na taką gładką powierzchnię. Zam z siebie chrom się nie ułoży na bruzdach po toczeniu.

Ja bym się jeszcze zastanawiał, czy (jeśli to rzeczywiście unikatowy tłoczek) nie byłoby sensu zebrać tyle z tłoczka, żeby go wyrównać, a poza tym tulejować otwór w cylindrze i ten otwór obrobić pod uzyskany wymiar tłoczka.


Autor tematu
pazix
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2016, 05:12
Lokalizacja: warszawa

#7

Post napisał: pazix » 14 lut 2016, 19:11

W takim razie pomysl do kosza. Nie wiedzialem, ze nie mozna chromowac aluminium. Tulejowanie to juz podejrzewam, ze troche za droga operacja. A jeszcze w gniezdzie jest wglebienie na uszczelniacz. Jeszcze tylko prosilbym o jedna rade. Jak przeszlifuje tloczek i dam troche "ciasniejszy" uszczelniacz to zlikwiduje wyciek? Wiem, ze dla niektorych ta cala zabawa moze sie wydac niw warta czasu ale nie stac mnie teraz na nowy zacisk dlatego kombinuje z naprawa.
Z gory dziekuje,
Pozdrawiam


creative1agh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 264
Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
Lokalizacja: Kraków

#8

Post napisał: creative1agh » 14 lut 2016, 22:07

pazix pisze:Jak przeszlifuje tloczek i dam troche "ciasniejszy" uszczelniacz to zlikwiduje wyciek
Oczywiście, że tak. Wycieka bo jest zniszczone uszczelnienie lub powierzchnia na której uszczelnia. Jeśli to naprawisz - nie ma którędy przeciekać. Ważne by dobrze obejrzeć jak właśnie wygląda powierzchnia cylinderka, jeśli ona jest gładka, zapewne wystarczy nowe uszczelnienie, jeśli tam są rysy lub bruzdy - do regeneracji, bo samo nowe uszczelnienie nic nie da, bardzo szybko będzie wyglądało jak to stare, które masz.


Autor tematu
pazix
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2016, 05:12
Lokalizacja: warszawa

#9

Post napisał: pazix » 14 lut 2016, 22:42

Cylinder jest nienaruszony, rysy są tylko na tłoczku. Spróbuje tak zrobić, efekty opisze. Dziękuje wam za pomoc,
Pozdrawiam

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#10

Post napisał: ALZ » 14 lut 2016, 23:23

Da się chromować aluminium, ale nie robi tego kazdy i koszt też jest dość niekorzystny. Jeśli cylinder jest "czysty" to zrób nowy tłoczek z brązu aluminiowego i też będzie działało.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”