Rozwiertak nastawny

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

Rozwiertak nastawny

#1

Post napisał: roger18sx » 01 maja 2016, 10:18

Witam. Chcę sobie zakupić rozwiertak nastawny do rozwiercenia panewki korbowodu z wymiaru 37,5 na 38 mm. Nie wiem który zakupić bo są takie o zakresie 33,5 do 38 i 38-42. Wolał bym ten większy bo mam też do rozwiercenia tulejkę 40 mm.Zagadka jest taka czy ten o zakresie 38-42 wejdzie w otwór 37,5.



Tagi:


nutrash
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2016, 19:24
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: nutrash » 01 maja 2016, 11:14

Wejdzie, 0,25 na stronę to nie jest wyzwanie dla niego. Pytanie czy Ty chcesz tylko rozwiercic czy jakąś konkretną tolerancję uzyskać. Wjechanie na raz 38 może Ci albo ja dać jak bedziesz mial szczescie albo co bardziej prawdopodobne - rozbić, więc trzeba to mieć na uwadze.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: Armstec » 01 maja 2016, 11:50

panewke wału rozwiercic z 37,5 na 38? to co to za korbowód do rowerka wodnego na pedały, no raczej nie silnika spalinowego?

panewki wału korbowego z silnika mają skok miedzy rozmiarami liczony 0,001mm kilka-kilkanascie tysiecznych mm to o numer za duża lub za mała

poza tym panewek się nie rozwierca bo to nie mozliwe bo panewki nie są okręgiem a elipsą co umozliwia wprowadzanie filmu olejowego

szlifowanie ew


Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

#4

Post napisał: roger18sx » 01 maja 2016, 16:36

Jest to tulejka Górna pracująca na swozniu tloka walcowana z blachy. Górny wymiar jest gotowy potem to się wciska w korbowod. Nie da się kupić gotowej tak ze środek trzeba czymś powiększyć te kilka duszek . Mam w mieście fachowca lecz akurat maszynę ma w remoncie. Jeśli się tego rozwiertakiem nie robi to nie będę go kupować tylko komuś zlecę .


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#5

Post napisał: Armstec » 01 maja 2016, 17:39

aha sorry ty mowisz korbowod a ja o wale korbowym zmyliła mnie ta srednica duza pomyslałem ze chodzi o te dwie połówki na połaczeniu wału z korbowodem

czyli masz na mysli ta dokładnie? :
Obrazek


Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

#6

Post napisał: roger18sx » 01 maja 2016, 18:47

Tak chodzi mi o tą właśnie tulejke.


Robert C
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 41
Rejestracja: 12 lut 2013, 09:21
Lokalizacja: Łańcut

#7

Post napisał: Robert C » 01 maja 2016, 20:39

Zapomnij,że z ręki to zrobisz,pomijając,że wymiar 38mm uda Ci się uchwycić,
ale osiowości względem otworu w stopie nie złapiesz.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#8

Post napisał: Armstec » 01 maja 2016, 20:48

jak masz stary (poprzedni sworzeń) to on ma srednice odpowiednią z niego można wykonać super dokładny rozwiertak na szlifierce , oczywiscie jesli jestes w stanie i masz sprzęt tak oszlifować swożeń by powstał rozwiertak nasadzany taki mniej wiecej (jest to trudne ale da sie) metal jest odpowiedni poradzi sobie z tuleją z brązu
Obrazek

rozwiertak nastawny tez da rade tylko te zwykle sa bardzo drogie

ciężko będzie tylko poprowadzic narzędzie idealnie centralnie przez panewkę jakis dobry montaż trzeba ogarnąc moze tokarka, sprawe znacznie ułatwiło by gdyby rozwiertak miał pilota

jest to robota zaawansowana jak nie masz pewnosci to lepiej zanies specjaliscie... ale dac sie da


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#9

Post napisał: pukury » 01 maja 2016, 21:10

witam.
a czy nie jest tak że - tulejka jest walcowana z blachy stalowej ?
jeżeli tak to ma zapewne coś tam nawalcowane jako powierzchnię ślizgową.
jak pojedziesz rozwiertakiem to może sama blacha stalowa zostać.
jak jest z brązu to co innego.
więc - jak jest ?
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#10

Post napisał: Armstec » 01 maja 2016, 21:22

Obrazek

Wszystkie panewki korbowodu i wału korbowego (nawet jak są całe szare ) to jest to jakis stop brązu. wyjątkiem są łożyska igiełkowe zamiast panewki na sworzniu
ta szara warstwa to jakis azotek tytanu , molibden, chrom czy cos ale takich panewek napewno nie kazali by doszlifowywac,
Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 maja 2016, 21:36 przez Armstec, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”