Pytanie o propozycje parametrów obróbki

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Czarek_K
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:06
Lokalizacja: Lublin

Pytanie o propozycje parametrów obróbki

#1

Post napisał: Czarek_K » 29 mar 2008, 15:32

Witam,
Jest to mój pierwszy post, więc witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników. Chciałbym zapytać jakie parametry polecilibyście do tego detalu. Jestem świeżo po technikum i kursie operatora cnc i zostałem wrzucony na "głeboką wodę" :/
Ogólny szkielet programu już napisałem, ale nie mam doświadczenia z dobieraniem parametrów skrawania. Kieszeń będzie wykonana frezem węglikowym fi14, nie wiem tylko jakiej głębokości przejścia mam ustawić i jaki ma być posuw i obroty. Podobnie z wierceniem otworów fi 6.5 (pod gwint M8) i 16. Dodam, że maszyna nie ma chłodzenia przez wrzeciono a stal to 18G2A.

Obrazek

Pozdrawiam!
Czarek



Tagi:


kommodor
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 52
Rejestracja: 22 mar 2008, 09:11
Lokalizacja: koniec Polski ;)

#2

Post napisał: kommodor » 29 mar 2008, 16:07

Po pierwsze rysunek nijak się ma do rzutowania - widok z góry obrócony o 180 stopni !Wymiar rowka fi 14 ?

Po drugie jaka dokładność ma być tego wybrania bo jeżeli wymiar otwarty to jeszcze pokusiłbym się puścić go frezem 14 (zagłębianie po kącie i mała warstwa) w innym wypadku odpada .Wziąłbym frez 2 lub 3 ostrzowy fi12.
Ważne jest też czy jest otwór pilotujący czy zagłębianie bezpośrednio w materiale , od razu na gotowo czy zgrubnie i w drugim kroku wykańczająco, a także ilość ostrzy freza ( poza tym węglik węglikowi nierówny - zdarzają się strasznie słabe frezy dla których parametry katalogowe nijak się mają do rzeczywistości)

Po trzecie M8 to wiertło fi 6,8 mm ! ! ! Gwintując ręcznie od biedy pójdzie ale maszynowo grozi urwaniem gwintownika.