Projekt sitka do maszynki do mielenia mięsa

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
rados18
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 9
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:18
Lokalizacja: Włocławek

Projekt sitka do maszynki do mielenia mięsa

#1

Post napisał: rados18 » 22 kwie 2008, 17:43

Witam. Jestem studentem 2 semestru MiBM na PŁ i dostałem do wykonania projekt sitka do maszynki do mielenia mięsa. Chodzi mi o to, że nie wiem skąd wziąć materiały, żeby o tym pisać. Mam w nim umieścić wcześniejsze rozwiązania, które były stosowane, opis warunków w których takie ustrojstwo pracuje, obróbkę oraz materiał jaki ja bym wybrał i który uważam za najlepszy. Może Wy mi pomożecie, dzięki czemu będę miał jakiś punkt odniesienia.



Tagi:


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5341
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#2

Post napisał: jasiu... » 22 kwie 2008, 19:16

sitek jest potrzeba dużo, a więc oczywiście wycinanie z blachy (wykrojnik). Tak się to robi w rzeczywistości.

Mięso nie jest aż tak twarde, poza tym łatwiej naostrzyć sitko na magnesówce, więc sitko jest bardziej miękkie, niż noże. W sumie powinna to być stal, którą można ulepszyć do 40-42 HRC. Wskazana stal, dopuszczona do kontaktu z żywnością, ale w praktyce jest to zwykła stal narzędziowa węglowa (przecież sitka rdzewieją). Obróbka prosta - cięcie blachy na pasy (gilotyna), wycinanie na wykrojniku (dwa takty - najpierw dziurki, później okrojenie kształtu sitka, obróbka cieplna (hartowanie, odpuszczanie) no i ostrzenie - szlifowanie. Przed ostrzeniem wskazane pozbycie się zendry z otworów, która po hartowaniu będzie się tam znajdować.

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#3