Mocowanie kątownika w podzielnicy

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Ufoludek
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 24
Rejestracja: 23 mar 2015, 17:47
Lokalizacja: Jelenia Góra

Mocowanie kątownika w podzielnicy

#1

Post napisał: Ufoludek » 26 cze 2016, 20:20

Witam,

Obrabiam na frezarce 3 osiowej Doosan DNM500 coś w rodzaju kątowników tylko że między ściankami nie ma kąta prostego a są różne kąty. Zazwyczaj są po 2 sztuki z jakiegoś kąta. Wymiary to około 70x70 o szerokości 50 mm grubość ścianki 15mm. Obrabiane są w większości 2 płaszczyzny (różne kombinacje obrabianych płaszczyzn) i na obydwóch ściankach są otwory. Ostatnio pojawiła się opcja dokupienia 4-tej osi w postaci podzielnicy numerycznej, która pozwoliłaby obrabiać cały detal z jednego/dwóch mocowań oraz zachowania tolerancji kątów jednak nie mam doświadczenia w mocowaniu detali w takiej podzielnicy.
Jedyne co mi przyszło do głowy to uchwyt 4-ro szczękowy i cięcie gabarytów w sześciany, jednak wymusza to obróbkę całego gabarytu i znaczne straty materiału w postaci wiórów.

Może ktoś z większym doświadczeniem mógłby mi pomóc.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.



Tagi:


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1677
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mocowanie kątownika w podzielnicy

#2

Post napisał: CFA » 26 cze 2016, 20:32

Ufoludek pisze: Jedyne co mi przyszło do głowy to uchwyt 4-ro szczękowy i cięcie gabarytów w sześciany, jednak wymusza to obróbkę całego gabarytu i znaczne straty materiału w postaci wiórów.
A jak wcześniej wykonywany był gabaryt kątownika?
To tylko przecież przeniesienie strat na inną maszynę.


Autor tematu
Ufoludek
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 24
Rejestracja: 23 mar 2015, 17:47
Lokalizacja: Jelenia Góra

#3