Maszyna do pisania, grawerowania fotografii w st. nierdz.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
doubleb
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 19 paź 2012, 08:59
Lokalizacja: Wałcz

Maszyna do pisania, grawerowania fotografii w st. nierdz.

#1

Post napisał: doubleb » 19 paź 2012, 10:14

Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników forum. Jestem nowicjuszem i borykam się z niewielkim problemem wyboru maszyny. Chcę zająć się obrabianiem biżuterii za pomocą maszyny, która umożliwi mi wygrawerowanie zdjęcia, napisu na niewielkiej powierzchni. Z tego co się orientuje, to powinienem skupić się na maszynach mechanicznych, a nie laserowych ( jeżeli uważacie inaczej, bardzo proszę o poradę ).
Przeszukując sieć znalazłem interesującą pozycję firmy Roland:
http://www.quedex.com/show.php?prod=489
Proszę Was drodzy forumowicze, o pomoc w wyborze, czy słusznie celuje :) Dodam, że ta Metaza kosztuje ponad 11 tys. zł , a może ktoś z Was zaproponuje coś o podobnych właściwościach w niższej cenie. Tak czy siak, mam nadzieje, że mi doradzicie i pomożecie.



Tagi:


Cooper
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 251
Rejestracja: 03 gru 2007, 15:46
Lokalizacja: Silesia

#2

Post napisał: Cooper » 19 paź 2012, 18:16

Witam

Kolego Roland Metaza to najtańsza tego typu maszyna na rynku grawerująca zdjęcia wybijając punkty (coś jak raster w laserze). W branży jubilerskiej krążą legendy o tej maszynce w temacie połamanych igieł, kosztów ich wymiany a przede wszystkim reakcji serwisu.
Natomiast ta grawerka nie "pisze" bo nie jest wyposażona w rylec diamentowy i nie zrobi linii ciągłej czy nie narysuje konturu litery itp.
Z resztą może się wypowie ktoś kto używa i opisze praktyczne doświadczenia.