Kto wykona gwinty 7/16''-20 UNF lewy wewnętrzny i 9/16''-18

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Andrzej Bagniew
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2006, 16:28
Lokalizacja: Warszawa

Kto wykona gwinty 7/16''-20 UNF lewy wewnętrzny i 9/16''-18

#1

Post napisał: Andrzej Bagniew » 28 sie 2006, 10:56

Kto wykona gwinty 7/16''-20 UNF lewy wewnętrzny i 9/16''-18 UNF prawy zewnętrzny ?

Dokładnie chodzi o wykonanie redukcji 7/16'' - 20 UNF gwint wewnętrzny lewy na 9/16'' - 18 UNF gwint zewnętrzny prawy, uszczelnienia na połączeniach pod O-ringi zgodnie z SAE J1926, otwór w osi śr. 4 mm niekalibrowany. Rysunek ze względu na wielkość 1 MB w załączeniu:

Materiał - stal kwasoodporna. Dopuszczam też mosiądz, jeśli użycie stali nie będzie możliwe.

Wykonawca powinien wiedzieć, co to jest SAE J1926 i SAE J514 i jaka jest między nimi różnica. Dla mniej zorientowanych, a chcących się czegoś dowiedzieć przesyłam link:
http://www.dklok.com/pdf1/dk/Tube%20to% ... 20Seal.pdf
do pliku z objaśnieniami dotyczącymi powierzchni wymaganych przez O-ringi. Powierzchnie te nie mogą mieć uszkodzeń spowodowanych przez narzędzia do gwintowania.
Dodatkowo przesyłam linki do przykładowych narzędzi które mogą, ale nie muszą, być użyte do wykonania portu z gwintem wewnętrznym:
SAE port contour cutters - SAE-4SS:
http://www.toolspecialty.com/porttools/saess.php
20 Pitch Thread Mills - .250-20:
http://www.toolspecialty.com/threadmills/20pitch.php

Proszę o podpowiedź, kto dysponuje możliwościami technicznymi wykonania takich redukcji w ilości 2 szt. W szczególności problemem jest gwint 7/16'' - 20 UNF lewy wewnętrzny.
Najwygodniejsza dla mnie była by firma lub osoba z okolic Warszawy, ale niczego nie wykluczam.

BTW, czy jest w ogóle ktoś na tym forum kto mógłby podjąć ze mną dyskusję ?
Może powinienem umieścić ten post w zupełnie innym miejscu ?
Dlaczego tak trudno jest znaleźć wykonawcę do tego ?



Tagi:


małysz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 122
Rejestracja: 02 mar 2006, 21:00
Lokalizacja: Maków podhalański

#2

Post napisał: małysz » 28 sie 2006, 11:15

Poszukam tych gwintowników może pohandlujemy jak znajde. Nie robisz czasem przejścia z butli propan butan do instalacji gazowej . LPG mi to pachnie.

Awatar użytkownika

Boni
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 98
Rejestracja: 10 lip 2006, 18:25
Lokalizacja: Grodzisk Maz

#3

Post napisał: Boni » 28 sie 2006, 11:38

Andrzej Bagniew pisze: Dlaczego tak trudno jest znaleźć wykonawcę do tego ?
Bo nawet w calowej części świata to sa rzeczy dość egzotyczne, w naszych rejonach to egzotyka do kwadratu. Za mniejsze, nieco podobne złączki z katalogu (ale jednak w mosiądzu i bez LEWYCH gwintów :shock: ) płaciliśmy ostatnio nawet ponad 100EU za szt, ale robi się mniej dziwnie, jeśli np. cztery narzędzia do wykonania złączki kosztują łącznie jakieś 1000EU, prawda?


Autor tematu
Andrzej Bagniew
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2006, 16:28
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: Andrzej Bagniew » 28 sie 2006, 11:39

Nie, ale jesteś dosyć blisko. Nie ma w tym nic nielegalnego.
Chodzi o połączenie węża z szybkozłączką NGV-1 w kompresorze CNG.
Chcę wymienić oryginalną szybkozłączkę Parker na wyższej jakości firmy WEH. Mam zresztą już taką szybkozłączkę z WEHa, ale pozostał problem gwintu.
Jak widać producent kompresora zabezpieczył się dość dobrze przed taką operacją, czyli wymyślił coś, co utrudni życie konkurencji.

[ Dodano: 2006-08-31, 11:27 ]
Jak widać z powyższych maili nikt nie był w stanie mi nic poradzić.
Przedstawiam więc wyniki własnego dochodzenia. Być może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem, to może przeczyta, jak ja go rozwiązałem.

Są dwa wyjścia:
1. Zwrócić się do doswiadczonego producenta narzędzi - gwintowników. Jest kilku takich w Polsce. Wprawdzie redukcja nie jest narzedziem, ale warsztat z pewnością będzie obeznany z gwintami calowymi, także lewymi, będzie posiadał wyposażenie do wykonania takich gwintów - w końcu produkuje gwintowniki. Nie będzie też zaraz wymagał zamówienia jakiś dużych ilości. Jednak dokładne zwymiarowanie rysunku spada na autora - o ewentualne błędy może mieć pretensje tylko do siebie. Ja zleciłem wykonanie firmie Dabex z Warszawy.

2. Zwrócić się do producenta osprzętu gazowego. Jest wielu takich, ale nie wszyscy mają odpowiedni osprzęt, czyli obrabiarkę CNC konieczną do frezowania takich gwintów. Nie wszyscy też będą chcieli bawić się z wykonaniem 2 szt. Mam jednak gwarancję, że mój rysunek zostanie dokładnie sprawdzony pod względem zgodności z odpowiednimi normami. Mam tu w szczególności na myśli powierzchnie uszczelniające pod O-ringi. Polecam firmę Gazomet z Rawicza. Im też zlecę wykonanie, o ile cena nie będzie kosmiczna.

Pozdrawiam wszystkich.


kurzaj
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 08 paź 2006, 23:20
Lokalizacja: bydgoszcz

#5

Post napisał: kurzaj » 09 paź 2006, 03:36

Andrzej Bagniew pisze:1. Zwrócić się do doswiadczonego producenta narzędzi - gwintowników. Jest kilku takich w Polsce
Możesz podać kilka namiarów.Potrzebuję zamówić narzynkę na gwinty fi 9,83 x skok 033 zarys 45/5 stopni i fi 11,78 x skok 1,25 zarys 45/5 stopni.

[ Dodano: 2006-10-09, 12:17 ]
kurzaj pisze:fi 9,83 x skok 033 zarys 45/5 stopni
Poprawne dane gwintu fi 9,83 x skok 0,833 zarys 45/5 stponi
arekk

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”