Dzien dobry
Mam 2 takie silniki
3,9V, 1,35A, okolo 10 ohm w trybie bipolarnym - SANYO DENKI 103-771-1242
Potem dokupilem jeszcze takie
1,4A, okolo 5ohm - MINEBEA 23LM-C058-05H
2,5A okolo 2ohm - MINEBEA 23LM-C355-15
W sumie to kierowalem sie praktycznie tylko tymi pradami i rozmiarami silnikow. Te 1,4A sa nawet wieksze niz te co mialem na poczatku a te 2,5A sa praktycznie takie same. Po testach okazalo sie, ze te nowe wygladaja mi na znacznie slabsze. Wszystkie testuje na tym samym sterowniku (na ukladach LB1845 - do 1,5A). Kombinowalem z ustawianiem przeroznych pradow i caly czas trzymaja duzo slabiej niz te SANYO DENKI.
Czy jest cos na co powinienem zwrocic uwage ? Mam uklady L297 i L298 i moze sprobuje po prostu innego sterownika. Zasilam to zasilaczem impulsowym 38V 4A.
Skad taka roznica w mocy silnikow
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2103
- Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
- Lokalizacja: mazowieckie
To chyba oczywiste, skąd. Dostarczasz do tego nowego silnika 60% mocy (sterownik masz 1,5Amax), a tamtym dajesz 100%.
Czym się kierować: prądem i napięciem zasilania. Z tych silniów o większym prądzie na faze i małym napięciu zasilania można wycisnąć większy moment. Oczywiście jeśli mamy odpowiednie sterowniki, bo bez "czopera" nie możesz podłączyć 38V na silnik, bo długo nie pociągnie.
Czym się kierować: prądem i napięciem zasilania. Z tych silniów o większym prądzie na faze i małym napięciu zasilania można wycisnąć większy moment. Oczywiście jeśli mamy odpowiednie sterowniki, bo bez "czopera" nie możesz podłączyć 38V na silnik, bo długo nie pociągnie.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 569
- Rejestracja: 24 lut 2008, 12:40
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
To by tlumaczylo jedynie te 2,5A. Mam tez te 1,4A i z tego co widze sa znacznie slabsze niz sanyo denki 1,35A.To chyba oczywiste, skąd. Dostarczasz do tego nowego silnika 60% mocy (sterownik masz 1,5Amax), a tamtym dajesz 100%.
Te sterowniki maja jakas kontrole pradu wiec silnikom sie krzywda nie stanie. Nie wiem niestety jak ten prad zmierzyc bo podejrzewam, ze to co pokazuje moj miernik jest dalekie od prawdy. Ustawilem prad korzystac ze wzoru podanego w dokumentacji.Czym się kierować: prądem i napięciem zasilania. Z tych silniów o większym prądzie na faze i małym napięciu zasilania można wycisnąć większy moment. Oczywiście jeśli mamy odpowiednie sterowniki, bo bez "czopera" nie możesz podłączyć 38V na silnik, bo długo nie pociągnie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2103
- Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
- Lokalizacja: mazowieckie
W przypadku tych dwóch mniejszych silników, może być też kwestia mocy silnika (tak z uproszczonych obliczeń ten 1,35A 10om może mieć 18W, a ten drugi 1,4A 5om 9,8W). Tylko silnik to nie żarówka więc to jest uproszczenie. Prądy mają takie same, ale rezystancję cewek różne. W pewnych warunkach oba mogą być podobne, a w innych może być różnie.
Z tym napięciem zasialnia chodzi o to, że silnik o małym napięciu są wygodniejsze w użyciu (to też duże uproszczenie), jeśli chcesz wyciskać z nich max moment. Wiadomo, że pod kontrolą pradu, pod uzwojenie możesz podłączyć napięcie 10-12x większe od znamionowego. Przy silniku 3,9V, mamy 3,9x12= 46V, a to bywa już graniczne napięcie dla wielu scalonych układów sterowania.
Z tym napięciem zasialnia chodzi o to, że silnik o małym napięciu są wygodniejsze w użyciu (to też duże uproszczenie), jeśli chcesz wyciskać z nich max moment. Wiadomo, że pod kontrolą pradu, pod uzwojenie możesz podłączyć napięcie 10-12x większe od znamionowego. Przy silniku 3,9V, mamy 3,9x12= 46V, a to bywa już graniczne napięcie dla wielu scalonych układów sterowania.