Pomoc w rozpoznaniu silnika
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:59
- Lokalizacja: CK
Pomoc w rozpoznaniu silnika
Odzyskałem silnik z Plotera.
Oznaczenia na korpusie:
Raleigh N.C USA
1.13.043.502
24VDC 1693
384-224
Ale nie mogę znaleźć jakiejś DTR-ki do niego.
Czy ktoś mógłby pomoc ?
Jak go zasilić jak zasterować ??
Do korpusu dochodzą jakby 2 kable:
1) Czerwony- Czarny - pewnie zasilanie. (wchodzą na korpus).
2) Biały, Zielony,czerwony, Czarny(jakby niżej pod korpus) - chyba do zliczania obrotów silnika Jest tam kolo z podzialka itp.
Ktoś coś podpowie? ile ten silnik ma uciągu? itp ?
Jakby była DTR-ka bylbym w domu.
Dzieki I czekam na dobrą duszyczkę.
Oznaczenia na korpusie:
Raleigh N.C USA
1.13.043.502
24VDC 1693
384-224
Ale nie mogę znaleźć jakiejś DTR-ki do niego.
Czy ktoś mógłby pomoc ?
Jak go zasilić jak zasterować ??
Do korpusu dochodzą jakby 2 kable:
1) Czerwony- Czarny - pewnie zasilanie. (wchodzą na korpus).
2) Biały, Zielony,czerwony, Czarny(jakby niżej pod korpus) - chyba do zliczania obrotów silnika Jest tam kolo z podzialka itp.
Ktoś coś podpowie? ile ten silnik ma uciągu? itp ?
Jakby była DTR-ka bylbym w domu.
Dzieki I czekam na dobrą duszyczkę.
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:59
- Lokalizacja: CK
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
Racja, nawet nie napisałeś czy wyjąłeś go z Hapka. Co to ma być... zgaduj, zgadulatuxcnc pisze:Tylko tutaj nie ma jasnowidzów, a Ty nawet zdjęcia nie wkleiłeś.
Skoro rozbebeszyłeś ploter, to zapewne wiesz jaki to był model.
Napisz więc do serwisu, niech Ci podadzą specyfikacje techniczną tego napędu.
W "PZL Rzeszów" mają nowoczesną hamownię, to Ci go pomierząSindbadZeglarz pisze:Ktoś coś podpowie? ile ten silnik ma uciągu?
Zasilaj go najlepiej nominalnym napięciem stałym 24V.
Miłych lotów....
A tak na poważnie to jest silnik Buehler, więc może nie szukałeś tam gdzie trzeba.
Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:59
- Lokalizacja: CK
Sławku dziekuję za sugestie dotyczące napięcia. Jest to dużo wnosząca informacja do wątku.
Bardziej interesowałoby mnie jednak to jaką moc ten silnik oferuje. (ile N/cm)
Jaki prąd ma znamionowy itp.
Nie wiem ostatnio nie mam szczęścia do szukania.
Wyciagnąłem ten silnik z plotera, ktory 15 lat stał w pudełku w czelusciach magazynowych.
Texas Instrument z USA. Firma juz nie istnieje, albo ją ktoś kupił itp.
Jakby ktoś na coś natrafił byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie coś wnoszące.
Bardziej interesowałoby mnie jednak to jaką moc ten silnik oferuje. (ile N/cm)
Jaki prąd ma znamionowy itp.
Nie wiem ostatnio nie mam szczęścia do szukania.
Wyciagnąłem ten silnik z plotera, ktory 15 lat stał w pudełku w czelusciach magazynowych.
Texas Instrument z USA. Firma juz nie istnieje, albo ją ktoś kupił itp.
Jakby ktoś na coś natrafił byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie coś wnoszące.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
Ależ SindbadzieZeglarzu toż to żaden problem, nawet się nie spociłem....SindbadZeglarz pisze:Sławku dziekuję za sugestie dotyczące napięcia. Jest to dużo wnosząca informacja do wątku
No wiesz... możesz podpiąć 9V i też się zakręci.
O ile jesteś spostrzegawczy z ponad 40k użytkowników tego forum wypowiedział się tylko tuxcnc, i ja.
Dostajesz takie odpowiedzi jakie stawiasz pytania. Nikt tu nie pisze esejów.
Wiesz gdzie tkwi problem...., że to ty masz ten napęd. A skoro już go masz, to podłącz silnik pod zasilacz i zmierz amperomierzem jaki prąd pobiera bez obciążenia, dalej popróbuj to zatrzymać paluchami i obserwuj wskazanie. Silnik nie weźmie więcej prądu niż może przetrawić. Potem jakiś wzorek na Waty (P=U*I) i będziesz wiedział o wiele więcej niż przed sześcioma godzinami.SindbadZeglarz pisze:Bardziej interesowałoby mnie jednak to jaką moc ten silnik oferuje. (ile N/cm)
Jaki prąd ma znamionowy itp.
A..., chodziło Ci o moment obrotowy dla tego napędu, wyrażoną w Nm. Przytwierdź jeden koniec metrowego ramienia do zębatki na której chcesz wyk. pomiar, na drugim końcu zaczep najzwyklejszą wagę hakową i zapodaj nominalne 24V. Będziesz mądrzejszy o kolejne doświadczenie.
Skoro nic nie możesz znaleźć, to pójdź w inną stronę...
... buehler motor belt gear, buehler drive axis, buehler gear drive... i jeżeli tutaj nie znajdziesz podobnego rozwiązania które zaspokoiły by twoją ciekawość, nie dostaniesz satysfakcjonującej Cię odpowiedzi od serwisu, podając numer katalogowy części, ten z kropeczkami, to daj sobie spokój z tym:
SindbadZeglarz pisze:Raleigh N.C USA
1.13.043.502
24VDC 1693
384-224
Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:59
- Lokalizacja: CK
Dzieki Sławku, za odpowiedz.
Muszę się przyznać do winy, ale również zwrócić ci uwagę, że nie każdy
siedzi w tym temacie od zawsze. Ja takie obliczenia robilem chyba
w technikum, 100lat temu. Czas wrócić do podstaw
Nie ma co kruszyć kopii.
W sumie to od przejrzenia watków powiniem zacząć, od poczytania.
Sorry...inaczej powinnienem zacząć przygodę z tym forum.
Ale dzieki, za naprowadzenie.
Do firmy napisalem,zeby przeslala mi DTRke.
A takie pytanie: Myślisz, że na silnikach DC można osiągnąć płynną regulację obrotów od np. bliskiej zera do nominalnych ? Czy lepiej iść w krokowe ?
Prostymi słowami chce sobię zrobic slider do GoPro ew. lustrzanki
P.S. Jakbyś potrzebował coś się dowiedzieć o mainframe,unix to sluze pomoca.
Ale nie kruszmy kopii.
Muszę się przyznać do winy, ale również zwrócić ci uwagę, że nie każdy
siedzi w tym temacie od zawsze. Ja takie obliczenia robilem chyba
w technikum, 100lat temu. Czas wrócić do podstaw
Nie ma co kruszyć kopii.
W sumie to od przejrzenia watków powiniem zacząć, od poczytania.
Sorry...inaczej powinnienem zacząć przygodę z tym forum.
Ale dzieki, za naprowadzenie.
Do firmy napisalem,zeby przeslala mi DTRke.
A takie pytanie: Myślisz, że na silnikach DC można osiągnąć płynną regulację obrotów od np. bliskiej zera do nominalnych ? Czy lepiej iść w krokowe ?
Prostymi słowami chce sobię zrobic slider do GoPro ew. lustrzanki
P.S. Jakbyś potrzebował coś się dowiedzieć o mainframe,unix to sluze pomoca.
Ale nie kruszmy kopii.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7877
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Silniki DC bardzo łatwo i przyjemnie poddają się regulacji obrotów, zarówno regulacją napięcia, PWM czy bardziej zaawansowanymi technikami.
Problemy zaczynają się dopiero przy zmiennych prędkościach, zmiennych obciężeniach i oczywiście precyzyjnym pozycjonowaniu.
Enkoder Ci sie nie przyda, ale go nie psuj, bo nowy kosztuje 10 USD.
Przy stałym obciążeniu i stałej prędkości wystarczy najprostszy układ, sporo tego znajdziesz na Allegro.
.
Problemy zaczynają się dopiero przy zmiennych prędkościach, zmiennych obciężeniach i oczywiście precyzyjnym pozycjonowaniu.
Enkoder Ci sie nie przyda, ale go nie psuj, bo nowy kosztuje 10 USD.
Przy stałym obciążeniu i stałej prędkości wystarczy najprostszy układ, sporo tego znajdziesz na Allegro.
.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
SindbadZeglarz pisze: płynną regulację obrotów od np. bliskiej zera do nominalnych
http://www.google.pl/search?q=regulator ... 40&bih=775tuxcnc pisze: zarówno regulacją napięcia, PWM
Od tego trzeba było zacząćSindbadZeglarz pisze: chce sobię zrobic slider
Może jakiś prosty AVT1314 dla małych krokowców
http://ep.com.pl/files/5123.pdf
Pozdrawiam Sławek