Pomoc w rozpoznaniu silnika

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
SindbadZeglarz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 27 paź 2012, 18:59
Lokalizacja: CK

Pomoc w rozpoznaniu silnika

#1

Post napisał: SindbadZeglarz » 27 paź 2012, 19:06

Odzyskałem silnik z Plotera.
Oznaczenia na korpusie:
Raleigh N.C USA
1.13.043.502
24VDC 1693
384-224

Ale nie mogę znaleźć jakiejś DTR-ki do niego.
Czy ktoś mógłby pomoc ?
Jak go zasilić jak zasterować ??

Do korpusu dochodzą jakby 2 kable:
1) Czerwony- Czarny - pewnie zasilanie. (wchodzą na korpus).

2) Biały, Zielony,czerwony, Czarny(jakby niżej pod korpus) - chyba do zliczania obrotów silnika :) Jest tam kolo z podzialka itp.

Ktoś coś podpowie? ile ten silnik ma uciągu? itp ?

Jakby była DTR-ka bylbym w domu.
Dzieki I czekam na dobrą duszyczkę.



Tagi:

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7877
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#2

Post napisał: tuxcnc » 27 paź 2012, 19:21

Z tymi kablami to możesz mieć rację.
Tylko tutaj nie ma jasnowidzów, a Ty nawet zdjęcia nie wkleiłeś.
A te cyferki to prędzej numer serii niż oznaczenie typu, ale oczywiście mogę się mylić.

.


Autor tematu
SindbadZeglarz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 27 paź 2012, 18:59
Lokalizacja: CK

#3

Post napisał: SindbadZeglarz » 27 paź 2012, 20:05

Już dołanczam zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chyba jednak te 4 kabelki do zliczania obrotów były, ew. do określania polożenia.

Jakoś to się to zliczanie wykorzystać - czy dać sobie spokój.

Najważniejsze dla mnie to jak zrobić płynne sterowanie prędkością obrotową (wolniej-szybciej).

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7877
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#4

Post napisał: tuxcnc » 27 paź 2012, 20:13

HEDS-9100 to typowy enkoder optyczny, opis znajdziesz w Googlach bez problemu.
A silnik jak silnik, na specjalnie mocny nie wygląda, zależy do czego chciałbyś użyć.

.

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#5

Post napisał: dudis69 » 27 paź 2012, 20:37

tuxcnc pisze:Tylko tutaj nie ma jasnowidzów, a Ty nawet zdjęcia nie wkleiłeś.
Racja, nawet nie napisałeś czy wyjąłeś go z Hapka. Co to ma być... zgaduj, zgadula :mrgreen:
Skoro rozbebeszyłeś ploter, to zapewne wiesz jaki to był model.
Napisz więc do serwisu, niech Ci podadzą specyfikacje techniczną tego napędu.
SindbadZeglarz pisze:Ktoś coś podpowie? ile ten silnik ma uciągu?
W "PZL Rzeszów" mają nowoczesną hamownię, to Ci go pomierzą :mrgreen:
Zasilaj go najlepiej nominalnym napięciem stałym 24V.
Miłych lotów....
A tak na poważnie to jest silnik Buehler, więc może nie szukałeś tam gdzie trzeba.
Pozdrawiam Sławek



Autor tematu
SindbadZeglarz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 27 paź 2012, 18:59
Lokalizacja: CK

#6

Post napisał: SindbadZeglarz » 27 paź 2012, 22:02

Sławku dziekuję za sugestie dotyczące napięcia. Jest to dużo wnosząca informacja do wątku.

Bardziej interesowałoby mnie jednak to jaką moc ten silnik oferuje. (ile N/cm)
Jaki prąd ma znamionowy itp.

Nie wiem ostatnio nie mam szczęścia do szukania.
Wyciagnąłem ten silnik z plotera, ktory 15 lat stał w pudełku w czelusciach magazynowych.
Texas Instrument z USA. Firma juz nie istnieje, albo ją ktoś kupił itp.

Jakby ktoś na coś natrafił byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie coś wnoszące.

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#7

Post napisał: dudis69 » 28 paź 2012, 00:54

SindbadZeglarz pisze:Sławku dziekuję za sugestie dotyczące napięcia. Jest to dużo wnosząca informacja do wątku
Ależ SindbadzieZeglarzu toż to żaden problem, nawet się nie spociłem....
No wiesz... możesz podpiąć 9V i też się zakręci. :wink:
O ile jesteś spostrzegawczy z ponad 40k użytkowników tego forum wypowiedział się tylko tuxcnc, i ja.
Dostajesz takie odpowiedzi jakie stawiasz pytania. Nikt tu nie pisze esejów.
SindbadZeglarz pisze:Bardziej interesowałoby mnie jednak to jaką moc ten silnik oferuje. (ile N/cm)
Jaki prąd ma znamionowy itp.
Wiesz gdzie tkwi problem...., że to ty masz ten napęd. A skoro już go masz, to podłącz silnik pod zasilacz i zmierz amperomierzem jaki prąd pobiera bez obciążenia, dalej popróbuj to zatrzymać paluchami i obserwuj wskazanie. Silnik nie weźmie więcej prądu niż może przetrawić. Potem jakiś wzorek na Waty (P=U*I) i będziesz wiedział o wiele więcej niż przed sześcioma godzinami. :mrgreen:
A..., chodziło Ci o moment obrotowy dla tego napędu, wyrażoną w Nm. Przytwierdź jeden koniec metrowego ramienia do zębatki na której chcesz wyk. pomiar, na drugim końcu zaczep najzwyklejszą wagę hakową i zapodaj nominalne 24V. Będziesz mądrzejszy o kolejne doświadczenie.
Skoro nic nie możesz znaleźć, to pójdź w inną stronę...
... buehler motor belt gear, buehler drive axis, buehler gear drive... i jeżeli tutaj nie znajdziesz podobnego rozwiązania które zaspokoiły by twoją ciekawość, nie dostaniesz satysfakcjonującej Cię odpowiedzi od serwisu, podając numer katalogowy części, ten z kropeczkami, to daj sobie spokój z tym:
SindbadZeglarz pisze:Raleigh N.C USA
1.13.043.502
24VDC 1693
384-224
Pozdrawiam Sławek



Autor tematu
SindbadZeglarz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 27 paź 2012, 18:59
Lokalizacja: CK

#8

Post napisał: SindbadZeglarz » 28 paź 2012, 07:37

Dzieki Sławku, za odpowiedz.
Muszę się przyznać do winy, ale również zwrócić ci uwagę, że nie każdy
siedzi w tym temacie od zawsze. Ja takie obliczenia robilem chyba
w technikum, 100lat temu. Czas wrócić do podstaw :)
Nie ma co kruszyć kopii.
W sumie to od przejrzenia watków powiniem zacząć, od poczytania.

Sorry...inaczej powinnienem zacząć przygodę z tym forum.

Ale dzieki, za naprowadzenie.
Do firmy napisalem,zeby przeslala mi DTRke.

A takie pytanie: Myślisz, że na silnikach DC można osiągnąć płynną regulację obrotów od np. bliskiej zera do nominalnych ? Czy lepiej iść w krokowe ?
Prostymi słowami chce sobię zrobic slider do GoPro ew. lustrzanki

P.S. Jakbyś potrzebował coś się dowiedzieć o mainframe,unix to sluze pomoca.
Ale nie kruszmy kopii.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7877
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#9

Post napisał: tuxcnc » 28 paź 2012, 07:59

Silniki DC bardzo łatwo i przyjemnie poddają się regulacji obrotów, zarówno regulacją napięcia, PWM czy bardziej zaawansowanymi technikami.
Problemy zaczynają się dopiero przy zmiennych prędkościach, zmiennych obciężeniach i oczywiście precyzyjnym pozycjonowaniu.
Enkoder Ci sie nie przyda, ale go nie psuj, bo nowy kosztuje 10 USD.
Przy stałym obciążeniu i stałej prędkości wystarczy najprostszy układ, sporo tego znajdziesz na Allegro.

.

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#10

Post napisał: dudis69 » 28 paź 2012, 13:52

SindbadZeglarz pisze: płynną regulację obrotów od np. bliskiej zera do nominalnych
tuxcnc pisze: zarówno regulacją napięcia, PWM
http://www.google.pl/search?q=regulator ... 40&bih=775
SindbadZeglarz pisze: chce sobię zrobic slider
Od tego trzeba było zacząć :wink:
Może jakiś prosty AVT1314 dla małych krokowców :idea:
http://ep.com.pl/files/5123.pdf
Pozdrawiam Sławek


ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”