BALDOR Pernament MAGNET servomotor

Dyskusje dotyczące serwonapędów i napędów serwokrokowych.

Autor tematu
vivooo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2010, 21:09
Lokalizacja: wadowice

BALDOR Pernament MAGNET servomotor

#1

Post napisał: vivooo » 30 paź 2010, 21:25

Witam

To mój pierwszy post wiec jeśli źle trafiłem z tematem to proszę admina o jego właściwe umieszczenie.....


Mój problem jest następujący:

Mam maszynę w której są niżej opisane silniki. Uszkodziło się do nich sterowanie i zaszła konieczność dorobienia nowego sterowania wraz z zasilaniem.

Generalnie sterowanie odbywa się przez potencjometry czyli w środkowym położeniu potencjometrów silniki stoją kręcenie w lewo potencjometrem powoduje przesuw stołu w lewo kręcenie w prawo przesuw wprawo. Dodam że prędkość rośnie od zera do max wraz z kątem przekręcenia potencjometrów (czyli przyspiesza).

Dodam ze maszyna jest ze Stanów i pracuje na 110V ale wydaje mi się że można to przerobić na 220V. Zliczanie impulsów z silnika do celów pomiarowych w chwili obecnej jest niepotrzebne bo pozycja jest odczytywana z liniałów pomiarowych niezależnie od napędu i działa OK.

Bardzo proszę o podpowiedź co z czym no i w sumie gdzie i za ile żeby temat ugryźć.
Generalnie jest idea stworzenia sterowania tych silników od nowa od zasialcza falownika czy co tam trzeba to potencjometrów.... (raczej nie wchodzi w grę zmiana silników ze względu na rozwiąznie przeniesienia napędu.


Temat jet jak najbardziej poważny i znam się "odrobinę" na elektronice ale temat sterowników do maszyn jest dla mnie nowy i mam nadzieję że z Waszą pomocą go zgłębię....



a tu parametry silników:

Kod: Zaznacz cały

BALDOR  Pernament MAGNEt servomotor (mały poprzeczny oś (X) ) 

 

MODEL MT-2250-FC-282

PART NUMBER RA 6976

MFG CODE 38/89   51024

 

----------------------------------------------------------------------

                         |  CONTINUOUS   |   PEAK     

----------------------------------------------------------------------

MAX CURRENT  |  5,5A                 |  36A

----------------------------------------------------------------------

TORQUE , STAL | 50 OZ IN CONT   |

----------------------------------------------------------------------

MAX SPEED       | 5000 RPM   

----------------------------------------------------------------------

MAX VOLTAGE  |   40 VDC

----------------------------------------------------------------------

VOLTAGE CONSTANS |   Ke=7,4V  V/kRPM

----------------------------------------------------------------------

ISOLATION  | class  F  25* AMB

----------------------------------------------------------------------

TACHOMETER  |  7,0 V/kRPM

----------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------

 

Duży silnik ( firma jak wcześniej) oś pionowa

MODEL: MTB-4050-FL-4A

PART NUMBER RA 6976

MFG CODE 05/89  38863

 

 

 

----------------------------------------------------------------------

                         |  CONTINUOUS   |   PEAK     

----------------------------------------------------------------------

MAX CURRENT  |  5,5A                 |  18A

----------------------------------------------------------------------

TORQUE , STAL | 200 OZ IN          |

----------------------------------------------------------------------

MAX SPEED       | 3000 RPM   

----------------------------------------------------------------------

MAX VOLTAGE  |   100 VDC

----------------------------------------------------------------------

VOLTAGE CONSTANS |   Ke=30V  V/kRPM

----------------------------------------------------------------------

ISOLATION  | class  F  25* AMB

----------------------------------------------------------------------

TACHOMETER  |  7,0 V/kRPM

----------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------
Jeśli coś istotnego pominąłem to proszę pisać...

Nie będę krył ze temat dla mnie jest pilny.....


Pozdrawiam.


Nie myli się ten ,kto nic nie robi....

Tagi:


mag32
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 391
Rejestracja: 31 paź 2004, 13:34
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#2

Post napisał: mag32 » 02 lis 2010, 11:29

Wygląda na to, że to silniki prądu stałego z magnesem trwałym.
Mierz co mierzalne,
a niemierzalne uczyń także mierzalnym"
(Galileo Galilei)


Autor tematu
vivooo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2010, 21:09
Lokalizacja: wadowice

#3

Post napisał: vivooo » 03 lis 2010, 08:40

No własnie.....

Problem w tym żeby ktoś podpowiedział które (jakie płytki zasilacz etc) kupić do tego lub podpowiedział w jakiej firmie pytać żeby mi zaprojektowali do tego całe sterowanie. zamontować to już powinienem sobie poradzić....

Czekam na Wasze propozycje.
Nie myli się ten ,kto nic nie robi....


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#4

Post napisał: Andrzej 40 » 07 lis 2010, 23:21

Nie da się naprawić uszkodzonych układów? Jeśli nie, to może skopiować układy zamiast projektować od zera. Zasilanie było przez transformator czy przetwornice impulsowe ?


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#5

Post napisał: acetylenek » 24 lis 2010, 08:23

Potrzebny jest regulator PID do silnika prądu stałego ze sprzężeniem zwrotnym na tachometrze.

Lub

PID do silnika prądu stałego ze zaprzężeniem zwrotnym na enkoderze (trzeba by wtedy tylko dokupić i zamontować enkoder). Rozwiązanie dla mniejszych prądów mam gotowe dla większych (takich jak w twoim przypadku) znajdziesz w necie.

W obu przypadkach można kupić gotowe układy i w obu będzie problem ustawienia parametrów regulacji (to nie jest tak że się kupi wepnie i działa trzeba dostroić do konkretnego napędu i dla różnych osi te nastawy będą różne).

Zdecydowanie proponuję naprawę tego co było.


Autor tematu
vivooo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2010, 21:09
Lokalizacja: wadowice

#6

Post napisał: vivooo » 20 gru 2010, 20:22

Witam ponownie...........

Nie miałem czasu wcześniej ale może ktoś coś podpowie.....

Załączyłem fotki sterowania przedmiotowego napędu...... :)

Moze ktoś spotkał się z podobnym i coś podpowie...... :)


Pozdrawiam.
Załączniki
IMG_6555.JPG
IMG_6555.JPG (86.26 KiB) Przejrzano 865 razy
IMG_6556.JPG
IMG_6556.JPG (79.68 KiB) Przejrzano 860 razy
IMG_6557.JPG
IMG_6557.JPG (90.54 KiB) Przejrzano 860 razy
IMG_6558.JPG
IMG_6558.JPG (93.74 KiB) Przejrzano 860 razy
IMG_6559.JPG
IMG_6559.JPG (70.73 KiB) Przejrzano 860 razy
IMG_6560.JPG
IMG_6560.JPG (82.86 KiB) Przejrzano 860 razy
IMG_6562.JPG
IMG_6562.JPG (76.83 KiB) Przejrzano 860 razy
Nie myli się ten ,kto nic nie robi....


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#7

Post napisał: Andrzej 40 » 20 gru 2010, 22:27

Układy nie wyglądają na popalone, czy nie załączył ktoś tego na 230V? Jest sporo bezpieczników i pewnie któryś "wyleciał". Należałoby od tego zacząć i potem sprawdzić obwody z nim związane. Przydałaby się informacja w jakich warunkach nastąpiło uszkodzenie. Proponuję zaprosić elektronika do lokalizacji uszkodzenia.
Poza tym zastosować transformator 230/110V o mocy ok. 1kW przy podanych parametrach silników.
Zdjęć nie daje się pobrać w celu powiększenia.


Autor tematu
vivooo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2010, 21:09
Lokalizacja: wadowice

#8

Post napisał: vivooo » 21 gru 2010, 09:03

Ale sterowanie działa i wszystko śmiga...... :)

w tym sterowaniu są dwie osie i obie działają...

z tym, że jedna z osi źle interpretuje napięcia z potencjometru a mianowicie jak napęd powinien stać przy napięciu sterowania 2,5V to jedzie w jedną stronę a jak dojdzie do 2,75 to sie zatrzymuje po przekroczeniu 2,80V znów jedzie w tym samym kierunku.... Powinno być tak że od np w LEWO 0-->2,5V<--5V w PRAWO.

Nie wiem kto to podłączał bo to ze Stanów przyjechało i spadło na mnie w stanie takim jakim jest....
Znalazłem do tego napędu DTRkę ale tutaj widzę że jest to wykonane w jakiejś innej aplikacji i nie wiem czy autodiagnostyka coś wykaże.... są tam diody na płycie od błędów ale nie palą sie więc zgodnie z DTR sterowanie jest ok tylko gdzieś wczesneij coś jest zwalone przy zadawaniu sterowania..... a przekaźniki które tam widać powinny rozłączyć sterowanie albo zasilanie na silniki przy 2,5V

qrde z TV to by nie było problema a tych aplikacji nie znam i nie wiem czy mogę sobie tu coś oscyloskopem wydedukować czy czytnik kodów do tego podpiąć alibo coś.... hehhhh

Dopiero wchodzę w ten świat magii sterowań a nie chcę nic uwalić do reszty bo by mnie chyba powiesili na najbliższym drzewie... :)

aha Pierwsze padło ze potencjometr jest uwalony ale przepiąłem osie między sobą i nic się nie zmieniło więc potencjometry są ok... (druga oś pracuje poprawnie).

Cóż w tej chwili doktoryzuję się nad DTR-ką może coś z tego wywnioskuję ale cienko może być...

aha, na ostatnim zdjęciu IMG_6555.JPG wtyczka w lewym górnym rogu to tam podpięte jest sterowanie potencjometrów.
Nie myli się ten ,kto nic nie robi....


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#9

Post napisał: Andrzej 40 » 21 gru 2010, 17:00

Jak jeden działa, to można porównać oba kanały.
Zacząć od ślizgacza potencjometru, sprawdzić gdzie i przez co wchodzi na układ scalony (pracujący prawdopodobnie jako wzmacniacz, wtórnik lub przetwornik U/f, dane scalonego np. EleNota ) i porównać na scalonym zmiany napięć wejściowego i wyjściowego (ewent. częstotliwości) na obu kanałach. Potem napięcia sterujące tranzystory końcowe - to chyba te na radiatorze. Oscyloskop wskazany, bo nie wykluczone sterowanie impulsowe.


Autor tematu
vivooo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2010, 21:09
Lokalizacja: wadowice

#10

Post napisał: vivooo » 22 gru 2010, 09:46

No i o to własnie mi chodziło @Andrzej 40 . Dzięki za odpowiedź.... Własnie takiego potwierdzenia moich przypuszczeń potrzebowałem... :)

Jak pisałem dopiero wchdzę w świat serwo i każda porada i przestroga jest na wagę złota.. :)

Mam nadzieję że mój dwukanałowy oscyloskop 25MHZ wystarczy... :) a mam dokładnie taki:

LINK DO OPISU

Jak by ktoś miał dodatkowe uwagi to proszę pisać każde info jest ważne... :)
Nie myli się ten ,kto nic nie robi....

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Serwomotory / Serwonapędy / Napędy Serwokrokowe”