Tuleja BK 80

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni

Awatar użytkownika

Autor tematu
KAPaGo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 172
Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
Lokalizacja: EU

Tuleja BK 80

#1

Post napisał: KAPaGo » 04 paź 2009, 20:49

Witam
Sprawiłem sobie ostatnio tuleje BK 80 do moich kół zębatych i zabardzo nie wiem jak to sie mocuje w tym kole żebatym .To że tą najwęższa część tuleji zaciska się na osi np silnika to wiem ,ale co z ta lużna "obręczą " i na co sa te wolne 3 otwory z gwintem .

Rysunki odnośnie mocowania widziałem, ale to tylko w przypadku zamocowania tylko na osi silnika czy śruby a co w przypadku koła zębatego gdy ma to być też osadzone w nim ?
Rozumiem że trzeba wytoczyć otór ale co dalej nie wiem ...pomocy :)
Moze jakis rysunek na szybkiego w paincie koledzy narysują albo mają fotki jakieś .
Załączniki
PA040150.JPG
PA040150.JPG (31.45 KiB) Przejrzano 2022 razy
PA040151.JPG
PA040151.JPG (29.34 KiB) Przejrzano 2016 razy
PA040152.JPG
PA040152.JPG (30.14 KiB) Przejrzano 2036 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 04 paź 2009, 22:19

Tu masz rysunek jak to się montuje. W kole musisz mieć otwór o średnicy zewnętrzej pierścienia. Te trzy otwory nagwintowane służą do demontażu.
Tutaj to znalazłem kiedyś: http://www.pivexin.com.pl/www/katalog/katalog.pdf
Załączniki
Tuleja BK80.jpg
Tuleja BK80.jpg (8.74 KiB) Przejrzano 5036 razy
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 22:32 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika

Autor tematu
KAPaGo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 172
Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
Lokalizacja: EU

#3

Post napisał: KAPaGo » 04 paź 2009, 22:30

Podobne rysynki widziałem ale to nadal nie zrozumiale dla mnie jest .Jak bedzie sie trzymac w wytoczonym otworze z koła zebatego ta tuleja , przynajmniej w jedna strone koło bedzie sie przesuwać.,czyli patrzac na rysunek w prawo bo w lewo wiadmomo trzyma je tuleja Na tym rysunku nie widze tego luznego pierścienia , chyba ze to te małe cos tam wystajace kwadraciki

Musze miec otwór zewnętrznego pierscienia czyli tego najwęższego, i co wtedy ten luzny pierscien zapiera sie o koło zębate?

Owidze kolega wrzucił prawidłowy rysunek bo temten to jakis był nie do tej mojej tuleji

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: BYDGOST » 04 paź 2009, 22:39

Pierścień luźny zaznaczyłem na czerwono. Wcześniej rysunki mi się pomyliły.
Załączniki
Tuleja BK80 - pierścień.JPG
Tuleja BK80 - pierścień.JPG (8.55 KiB) Przejrzano 5020 razy
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 22:46 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Autor tematu
KAPaGo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 172
Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
Lokalizacja: EU

#5

Post napisał: KAPaGo » 04 paź 2009, 22:46

Znalazłem jeszcze cos takiego [zdjęcia poniżej ] że całkiem wpuszcza sie tą tuleje w koło, ale dalej nie jasna sprawa dla mnie co z tym kołem zębatym ,bo przecież w jedna strone będzie się przesuwać.

Czy wytoczony otwór musi być na wcisk dla tej tuleji?
Załączniki
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (30.31 KiB) Przejrzano 2029 razy
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 22:49 przez KAPaGo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post napisał: BYDGOST » 04 paź 2009, 22:48

KAPaGo pisze:..... nie jasna sprawa dla mnie co z tym kołem zębatym ,bo przecież w jedna strone będzie się przesuwać.
Jak się już zaciśnie to nie będzie się przesuwać.

Awatar użytkownika

Autor tematu
KAPaGo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 172
Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
Lokalizacja: EU

#7

Post napisał: KAPaGo » 04 paź 2009, 22:55

Na rysunku oznaczyłem zieloną strzałką kierunek w którym mam obawy że sie koło będzie przesuwac bo niby co je trzyma?Cała reszta trzyma sie osi wału ale koło ?NO chyba że to takie czary mary jak kolega napisał i po zacisnieciu bedzie OK.
Załączniki
tuleja_bk80__piercie_.jpg
tuleja_bk80__piercie_.jpg (10.01 KiB) Przejrzano 4998 razy

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: BYDGOST » 04 paź 2009, 23:02

Tuleje w środku działają na zasadzie klina. Jedna jest przecięta. Siły podczas zaciskania działają prostopadle do osi i powstające tarcie utrzymuje koło.


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1539
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#9

Post napisał: upadły_mnich » 05 paź 2009, 08:25

KAPaGo pisze:NO chyba że to takie czary mary jak kolega napisał i po zacisnieciu bedzie OK.
będzie ok i nie ma w tym czarów.
Te otwory dodatkowe są własnie do demontażu bo taka tulejka potrafi sie tak zacisnąć , że nawet po poluzowaniu śrub ręcznie może być ciężko ze zdjeciem

[ Dodano: 2009-10-05, 08:27 ]
KAPaGo pisze:Czy wytoczony otwór musi być na wcisk dla tej tuleji?
Otwór nie musi być na wcisk. Z tego co widzę to producent zaleca H8
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej

Awatar użytkownika

Autor tematu
KAPaGo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 172
Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
Lokalizacja: EU

#10

Post napisał: KAPaGo » 05 paź 2009, 15:08

Ok juz poznałem cała tajemnice , mniejwiecej to jest tak że tulejka zaciska się na osi np silnika i zarazem rozpreża w kole pasowym .
Juz zreszta poleciałem do tokarza i oto wyniki na poniższych zdjęciach ...

Przyznałem kolegom po punkcie ...dziękuje za wyjasnienia

Aha jeszcze cos .....gdzieś tam wyczytałem w specyfikacji że te nacięciaw tuleji nie powinny być w jednej lini prawda to ? ,tylko tak jak na ostatnim pokazanym zdjęciu
Załączniki
gotowe.jpg
gotowe.jpg (42.25 KiB) Przejrzano 2039 razy

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”