Tuleja BK 80
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
- Lokalizacja: EU
Tuleja BK 80
Witam
Sprawiłem sobie ostatnio tuleje BK 80 do moich kół zębatych i zabardzo nie wiem jak to sie mocuje w tym kole żebatym .To że tą najwęższa część tuleji zaciska się na osi np silnika to wiem ,ale co z ta lużna "obręczą " i na co sa te wolne 3 otwory z gwintem .
Rysunki odnośnie mocowania widziałem, ale to tylko w przypadku zamocowania tylko na osi silnika czy śruby a co w przypadku koła zębatego gdy ma to być też osadzone w nim ?
Rozumiem że trzeba wytoczyć otór ale co dalej nie wiem ...pomocy
Moze jakis rysunek na szybkiego w paincie koledzy narysują albo mają fotki jakieś .
Sprawiłem sobie ostatnio tuleje BK 80 do moich kół zębatych i zabardzo nie wiem jak to sie mocuje w tym kole żebatym .To że tą najwęższa część tuleji zaciska się na osi np silnika to wiem ,ale co z ta lużna "obręczą " i na co sa te wolne 3 otwory z gwintem .
Rysunki odnośnie mocowania widziałem, ale to tylko w przypadku zamocowania tylko na osi silnika czy śruby a co w przypadku koła zębatego gdy ma to być też osadzone w nim ?
Rozumiem że trzeba wytoczyć otór ale co dalej nie wiem ...pomocy
Moze jakis rysunek na szybkiego w paincie koledzy narysują albo mają fotki jakieś .
- Załączniki
-
- PA040150.JPG (31.45 KiB) Przejrzano 2022 razy
-
- PA040151.JPG (29.34 KiB) Przejrzano 2016 razy
-
- PA040152.JPG (30.14 KiB) Przejrzano 2036 razy
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tu masz rysunek jak to się montuje. W kole musisz mieć otwór o średnicy zewnętrzej pierścienia. Te trzy otwory nagwintowane służą do demontażu.
Tutaj to znalazłem kiedyś: http://www.pivexin.com.pl/www/katalog/katalog.pdf
Tutaj to znalazłem kiedyś: http://www.pivexin.com.pl/www/katalog/katalog.pdf
- Załączniki
-
- Tuleja BK80.jpg (8.74 KiB) Przejrzano 5036 razy
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 22:32 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
- Lokalizacja: EU
Podobne rysynki widziałem ale to nadal nie zrozumiale dla mnie jest .Jak bedzie sie trzymac w wytoczonym otworze z koła zebatego ta tuleja , przynajmniej w jedna strone koło bedzie sie przesuwać.,czyli patrzac na rysunek w prawo bo w lewo wiadmomo trzyma je tuleja Na tym rysunku nie widze tego luznego pierścienia , chyba ze to te małe cos tam wystajace kwadraciki
Musze miec otwór zewnętrznego pierscienia czyli tego najwęższego, i co wtedy ten luzny pierscien zapiera sie o koło zębate?
Owidze kolega wrzucił prawidłowy rysunek bo temten to jakis był nie do tej mojej tuleji
Musze miec otwór zewnętrznego pierscienia czyli tego najwęższego, i co wtedy ten luzny pierscien zapiera sie o koło zębate?
Owidze kolega wrzucił prawidłowy rysunek bo temten to jakis był nie do tej mojej tuleji
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
- Lokalizacja: EU
Znalazłem jeszcze cos takiego [zdjęcia poniżej ] że całkiem wpuszcza sie tą tuleje w koło, ale dalej nie jasna sprawa dla mnie co z tym kołem zębatym ,bo przecież w jedna strone będzie się przesuwać.
Czy wytoczony otwór musi być na wcisk dla tej tuleji?
Czy wytoczony otwór musi być na wcisk dla tej tuleji?
- Załączniki
-
- Untitled-1.jpg (30.31 KiB) Przejrzano 2029 razy
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 22:49 przez KAPaGo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
- Lokalizacja: EU
Na rysunku oznaczyłem zieloną strzałką kierunek w którym mam obawy że sie koło będzie przesuwac bo niby co je trzyma?Cała reszta trzyma sie osi wału ale koło ?NO chyba że to takie czary mary jak kolega napisał i po zacisnieciu bedzie OK.
- Załączniki
-
- tuleja_bk80__piercie_.jpg (10.01 KiB) Przejrzano 4998 razy
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1539
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
będzie ok i nie ma w tym czarów.KAPaGo pisze:NO chyba że to takie czary mary jak kolega napisał i po zacisnieciu bedzie OK.
Te otwory dodatkowe są własnie do demontażu bo taka tulejka potrafi sie tak zacisnąć , że nawet po poluzowaniu śrub ręcznie może być ciężko ze zdjeciem
[ Dodano: 2009-10-05, 08:27 ]
Otwór nie musi być na wcisk. Z tego co widzę to producent zaleca H8KAPaGo pisze:Czy wytoczony otwór musi być na wcisk dla tej tuleji?
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 sie 2004, 14:45
- Lokalizacja: EU
Ok juz poznałem cała tajemnice , mniejwiecej to jest tak że tulejka zaciska się na osi np silnika i zarazem rozpreża w kole pasowym .
Juz zreszta poleciałem do tokarza i oto wyniki na poniższych zdjęciach ...
Przyznałem kolegom po punkcie ...dziękuje za wyjasnienia
Aha jeszcze cos .....gdzieś tam wyczytałem w specyfikacji że te nacięciaw tuleji nie powinny być w jednej lini prawda to ? ,tylko tak jak na ostatnim pokazanym zdjęciu
Juz zreszta poleciałem do tokarza i oto wyniki na poniższych zdjęciach ...
Przyznałem kolegom po punkcie ...dziękuje za wyjasnienia
Aha jeszcze cos .....gdzieś tam wyczytałem w specyfikacji że te nacięciaw tuleji nie powinny być w jednej lini prawda to ? ,tylko tak jak na ostatnim pokazanym zdjęciu
- Załączniki
-
- gotowe.jpg (42.25 KiB) Przejrzano 2039 razy