Rosyjska ruletka czyli przeniesienie napędu na bramę ?!

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
ANDYXYZ
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 21
Rejestracja: 16 lis 2008, 01:11
Lokalizacja: Piaseczno

Rosyjska ruletka czyli przeniesienie napędu na bramę ?!

#1

Post napisał: ANDYXYZ » 11 lis 2009, 01:53

Witam, popełniłem już trzy konstrukcje cnc :wink: i teraz przyszedł czas na większą maszynę a co za tym idzie pietrzące się problemy.
Planuje budowe frezarki bramowej o wym. 1500x1000x250 ,śruby 18x4 silniki 3.1Nm, brama musi mieć napęd dwiema śrubami i rodzi się moje pytanie: czy moge do tych śrub bezpośrednio podłączyć 2 silniki i czy nie będzie taka konstrukcja mieć tendencii do przekaszania bramy?? Czy lepiej połączyć dwie śruby za pomocą paska zębatego i teraz czy dać jeden silnik (nie jestem pewien czy pociągnie dwie śruby)czy sprzęgnąć 2 silniki tym paskiem. Sporadycznie chciałbym frezować w aluminium.
Bardzo prosze o podzielenie się swoimi doświadczniami
Pozdrawiam Andrzej



Tagi:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#2

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 02:15

Najlepiej obie śruby zepnij pasem i daj jeden silnik mocniejszy.Musisz sobie teraz przemyśleć za i przeciw,w obu przypadkach nie powinna się brama kosić.
Teraz tak napęd na dwa silniki to koszta :
-dwa silniki
-dwa sterowniki
-dwa sprzęgła
-więcej przewodu :)
-dwa mocowania :)
W napędzie na jeden to:
-tylko jeden silnik
-tylko jeden sterownik (ewentualnie mniej do spalenia :) )
-zużywający się pas ?! wada
-mniejszy pobór prądu :)
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

Awatar użytkownika

ARAS
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 220
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:51
Lokalizacja: PECNA

#3

Post napisał: ARAS » 11 lis 2009, 02:25

osobiście zdecydowałbym się na tą wersję śruby spięte paskiem i napęd 1 silnik
dlaczego ?
awaria silnika cała brama staje
pasek się zrywa brama staje

wyobraż sobie co się dzieje kiedy każda śruba ma swój silnik
np. mamy awarię silnika z jednej strony a drugą stronę śruba ciągnie bramę :?:

przy silnikach 3Nm nic ciekawego się nie wydarzy bo silnik co najwyżej zacznie gubic kroki

ale np. silniki 12Nm to już gorsza sprawa
ARAS

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#4

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 02:30

ARAS, a dlaczego w swojej konstrukcj nie użyłeś jednego :?:
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

Awatar użytkownika

ARAS
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 220
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:51
Lokalizacja: PECNA

#5

Post napisał: ARAS » 11 lis 2009, 03:08

KAJOS pisze:ARAS, a dlaczego w swojej konstrukcj nie użyłeś jednego
już się tłumaczę
w pierwszej wersji napęd bramy był na listwach zębatych co okazało się niewypałem
a potem przeróbki na śruby kulowe i przez to są po bokach
chociarz bym chciał śruby schowac pod stołem musiałbym konstrukcję ciąc bo jak zauważyłeś są wsporniki podpierające stół
na jednym zdjęciu tj. brama widok z tyłu jest taka niebieska rurka, domyślasz się co to może byc :?:
ARAS

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#6

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 03:34

Jakiś system antyprzekoszeniowy na wypadek W ?? tzn zabezpieczenie...
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

Awatar użytkownika

ARAS
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 220
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:51
Lokalizacja: PECNA

#7

Post napisał: ARAS » 11 lis 2009, 03:40

no,no KAJOS znasz się na rzeczy
rurka a na przeciw zbliżeniówka która świeci w otwór tej rurki
jak się brama zwajchuje to czujnik łapie ściankę rurki i działa jak krańcówka
ARAS

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#8

Post napisał: Rayford » 11 lis 2009, 06:59

ARAS pisze:w pierwszej wersji napęd bramy był na listwach zębatych co okazało się niewypałem
Możesz napisać czemu były niewypałem?

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#9

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 11:01

Rayford pisze:
ARAS pisze:w pierwszej wersji napęd bramy był na listwach zębatych co okazało się niewypałem
Możesz napisać czemu były niewypałem?
- o to samo pytałem. Odpowiedź kiepska dokładność.
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Szymon LP
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 209
Rejestracja: 06 sie 2009, 00:45
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post napisał: Szymon LP » 11 lis 2009, 13:55

W swojej maszynie mam dwa silniki + dwie śruby. Najbezpieczniej jest robić sprzężenie i Pasem i silnikami.. wtedy Pas działa jako zabezpieczenie w przypadku awarii jednego silnika.

Swoją droga właśnie buduję specjalny komparator, który w przypadku rozbieżności faz na dwóch silnikach generuje sygnał STOP. Schemat umieszczę na forum.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”