Przekładnia zębata

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
PedroDon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2016, 03:07
Lokalizacja: Elbląg

Przekładnia zębata

#1

Post napisał: PedroDon » 20 wrz 2016, 22:29

Kochani mam problem. Mam cylinder (blachę zagiętą) i średnica tego ustrojstwa to 160mm. Chcę na to nałożyć koło zębate puste w środku wycięte wodą i drugie koło będzie się poruszało po tym kole (oczywiście zęby proste). Silnik będzie wchodził w to mniejsze koło zębate. Mniejsze koło wymyśliłem sobie o wielkości od 20mm do 30mm. Ważna jest względna precyzja i żeby wysokość zębów nie była duża. Dlatego domyślam się że zębów powinno być więcej aniżeli mniej :lol: .
Jak widzicie jestem laikiem i nic mi nie mówią wzory bo nie ma tam napisane ile zębów powinno mieć koło o danej średnicy... Czarna magia. Studia od października więc miejcie dla mnie cierpliwość...

Ale wracając do tematu mam w programie kilka opcji:
- moduł (różne cyfry)
- ilość zębów
- kąt przyporu (domyślnie 20)
- szerokość wieńca (tu dam 10mm)
- rodzaj piasty (domyślnie A)
- średnica wałka (domyślnie 0.8)
- rowek klinowy (domyślnie brak)
- ISO EU

Chciałbym wiedzieć czym się sugerować, jakie parametry ustawić wstępnie dla mojego projektu i czym manipulować jeżeli okaże się że silnik porusza się zbyt wolno po kole zębatym (ilością zębów?).

Chciałbym zauważyć że drugie małe koło zębate 20-30mm będzie poruszać się również po większych kołach aniżeli to koło o średnicy 160mm. Jakie parametry wybrać też dla mniejszego koła?

[center]Proszę o krótką pomoc w tym temacie bez spinania się czy to się rozleci czy nie - żeby oszczędzić Państwa czas.[/center]



Tagi:


Robercik280214
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 166
Rejestracja: 08 sie 2015, 13:36
Lokalizacja: Opole

#2

Post napisał: Robercik280214 » 21 wrz 2016, 17:52