Przedłużenie osi silnika

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
lasekm
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 32
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:39
Lokalizacja: Warszawa

Przedłużenie osi silnika

#1

Post napisał: lasekm » 09 kwie 2013, 22:08

Witam,

Po okresie zimowej bezczynności mam zamiar przystąpić do skończenia moje frezarki, którą rozpocząłem budować jeszcze w zeszłym roku. Ramę mam już pospawaną. Jednym z problemów które wystąpiły jest montaż kół zębatych na śrubie kulowej oraz na osi silnika. Silnik planowałem schować w belce poprzeczej tak aby wystawała na zewnątrz jednie oś silnika. Niestety po przymiarce oś silnika niewiele wystaje z płaskownika i obecnie nie ma możliwości montażu kół zębatych tak aby były w jednej płaszczyźnie.

Poniżej zamieszczam szkic mojego projektu wraz z fragmentem o który mi chodzi.

Obrazek

Proszę o pomoc w jaki sposób można przedłużyć oś silnika o około 2-3cm i umożliwić montaż koła zębatego . Oczywiście chodzi mi o rozwiązanie o rozsądnej cenie.

A może podsuniecie jakieś inne rozwiązanie montażu silnika, chociaż chciałem go schować?

Pozdrawiam,
Marcin



Tagi:

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1014
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#2

Post napisał: sajgon » 09 kwie 2013, 23:05

Bez ceregieli to dał bym silnik nad górną płaszczyzną bramy, umocowany na dodatkowej nakładce. Zyskujesz w ten sposób łatwą regulację naciągu paska i praktycznie nieograniczone pole manewru całym silnikiem.

Jak chcesz pokombinować to w tym "policzku" wycinasz otwór ciut większy od wymiarów silnika , i też dajesz dodatkowy płaskownik np. =6mm do niego mocujesz silnik na stałe, a regulujesz przesuwając ten dodatkowy płaskownik. W tym przypadku masz ograniczone pole manewru.

Mam nadzieje że załapiesz o co chodzi, bo nie chce mi się teraz rysować :razz:


[ Dodano: 2013-04-09, 23:10 ]

Aha , jeszcze można dotoczyć tulejkę na ośkę silnika, na tulejce osadzić koło pasowe, i wolny koniec podeprzeć łożyskiem. Przydał by się też dodatkowy napinacz, bo nie poszalejesz z naciągiem paska.
Pozdrawiam , Michał. ;)


Autor tematu
lasekm
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 32
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:39
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: lasekm » 10 kwie 2013, 22:04

Wielkie dzięki za podsunięcie pomysłu. Ponieważ mam już kupione paski podoba mi się Twój drugi pomysł. Poprostu dam do zwiększenia otwor który miałem wykonany pod oś silnika tak aby obudowa silnika mogła przejść i zastosuje dodatkowy płaskownik z ewentualnymi podkładkami w zależność od odległości do uzyskania. Takim rozwiązaniem zarówno będę miał schowany silnik jak również umożliwi mi dopasowanie koł zębatych w obu osiach.

Bardzo dziękuję za pomysł!!!

Pozdrawiam,

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”