Element ograniczający ruch wzdłużny wału

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
anathor
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2012, 15:37
Lokalizacja: Wrocław

Element ograniczający ruch wzdłużny wału

#1

Post napisał: anathor » 05 wrz 2012, 16:17

Witam :)

realizuję projekt robota mobilnego i aktualnie projektuję układ przeniesienia napędu. Moim problemem jest znalezienie części mocującej wał z kołem jezdnym, chroniącej wał przed ruchem wzdłużnym. Przełożenie napędu z silnika na wał realizuję poprzez koła pasowe.

Na poniższym obrazku schemat ideowy przełożenia:

Obrazek

Część którą poszukuję to właśnie ograniczenie na rysunku. Czy istnieją takie gotowe części? Do głowy przychodzi mi tylko samoróbka z tulei z nagwintowanym otworem i dokręcenie imbusem do osi. Pytanie, na ile takie rozwiązanie jest skuteczne. Jako elektronik przyznaję się szczerze, że niezbyt się na tym znam :)

Jeśli chodzi o przenoszone momenty i prędkość obrotową, to jest to odpowiednio 615 Ncm i 120 rpm.



Tagi:


ElSor
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 111
Rejestracja: 29 gru 2008, 01:17
Lokalizacja: Ozimek

#2

Post napisał: ElSor » 05 wrz 2012, 17:05



krisnext
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 11
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: krisnext » 06 wrz 2012, 00:27



Autor tematu
anathor
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2012, 15:37
Lokalizacja: Wrocław

#4

Post napisał: anathor » 06 wrz 2012, 08:03

krisnext, dokładnie czegoś takiego szukałem, dziękuję :) Tylko dlaczego wymiar d2 jest podawany jako np. B12, B20, co to oznacza?

[ Dodano: 2012-09-06, 10:49 ]
Przepraszam za dubel, ale chcę żeby post był widoczny - jak wygląda kwestia tarcia takiego pierścienia? Jeśli zamontuję go przy mocowaniu łożyska, to przecież z każdym obrotem będzie o nie trzeć.

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#5

Post napisał: ursus_arctos » 06 wrz 2012, 14:33

Tylko, jeżeli będzie dochodził do zewn. pierścienia łożyska - inaczej powinien się zaprzeć o wewn. pierścień i nie dotykać nieruchomej części łożyska. Jeżeli pierścień osadzczy jest za duży, zawsze można też dać jakąś tulejkę, podkładkę czy sprężynę między tym pierścieniem a łożyskiem. Sprężyna byłaby fajna, jeżeli niewielki ruch osiowy nie przeszkadza.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”