Ile biegunów ma Elte 1,1kW?

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

Ile biegunów ma Elte 1,1kW?

#1

Post napisał: kak » 10 wrz 2010, 15:19

Próbuje uruchomić to wrzeciono juz tydzień na falowniku Hitachi L200 i cos mi nie idzie. Wydaje mi się ze wszystko dobrze wpisałem w falowniku.

Wpisałem ze sa 2 bieguny, ale czy to jest dobrze? Nie mogę nigdzie nic na ten temat znalezc.

Adam

Obrazek



Tagi:


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1345
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#2

Post napisał: pltmaxnc » 10 wrz 2010, 15:26

Jest na tabliczce napisane TRIFASE, czyli 3.


P.S Sprawdziłem na moim LG zasilajacym silnik Perske ( też trzy fazy) i jest 4.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2010, 17:34 przez pltmaxnc, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor tematu
kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#3

Post napisał: kak » 10 wrz 2010, 15:31

Chyba raczej parzysta cyfre trzeba wpisac. Na falowniku mozna wybrac 2,4,6 albo 8.

Adam

Awatar użytkownika

Kowal
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 361
Rejestracja: 30 sie 2005, 21:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4

Post napisał: Kowal » 10 wrz 2010, 16:44

a nie jest to przypadkiem wrzeciono trójfazowe?
Miki
Diabeł leży w szczegółach a i tak liczy się suma kosztów globalnych

Awatar użytkownika

rockykon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 917
Rejestracja: 13 maja 2005, 22:24
Lokalizacja: Wawa

#5

Post napisał: rockykon » 10 wrz 2010, 17:10

to raczej standardowy silnik 3 fazowy, wiec 2 polowy.
ps co nie idzie ? startuje nie startuje "buczy" chociaż ?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#6

Post napisał: ALZ » 10 wrz 2010, 17:58

To są wrzeciona dwupolowe, ale to bez znaczenia dla uruchomienia bo przy np. czteropolowym obroty były by niższe o połowę ale wrzecionko musiałoby się kręcić.


Autor tematu
kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#7

Post napisał: kak » 10 wrz 2010, 18:50

Dzieki. Mam wpisane 2 pola od poczatku, ale nie bylem pewny czy dobrze.

Dzieje sie takie cos, ze wrzeciono próbuje sie rozkrecic przez 1 sek i sie zatrzymuje, przy przyspieszeniu 10sek.
A jak zmienilem przyspieszenie na 30 sek, robi to samo, tylko ze 2 -3 razy próbuje sie rozkrecic i zawsze wyskakuje blad, Current Protection albo ze za duzy prad podczas przyspieszenia.

Jest cos co sie nazywa Base Frequency - tu mozna wybrac od 30 do 60 Hz - ja wybralem 50Hz bo tyle jest w kontakcie 230V. Nie wiem czy o to chodzi.

I jest tez Max frequency i tu wpisalem 400Hz

AVR Voltage select - wpisalem 220V bo tyle pisze na wrzecionie. Reguluje 230V na 220V.

Set the motor current - 4,3Amp

Jak wyskakuje blad to mozna zobaczyc kilka parametrów podczas bledu i tu pisze:

10,7 Hz
10,1 Amp
311 Volt ( na zaciskach P+ i N-)

Nie wiem co jest nie tak ale za duzy prad i nie chce sie rozkrecic.

Adam
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2010, 21:51 przez kak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#8

Post napisał: ALZ » 10 wrz 2010, 19:04

a zkąd sie wzięło te 311 V ? Może ustawiłeś go na 380V?


Autor tematu
kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#9

Post napisał: kak » 10 wrz 2010, 19:26

Tez sie nad tym zastanawiam, ale nie znam sie za bardzo.
Podlaczylem 230V do tego filtru, filter do falownika i falownik do silnika.
Pd(+1) i P(+) jest polaczone solidnym jumperem.
Wpisalem ze silnik chodzi na 220V

To wyglada mniej wiecej tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#10

Post napisał: ALZ » 10 wrz 2010, 19:53

Coś masz namieszane z ustawieniami.
Koniecznie musisz ustawić max. napięcie, max. prąd i częstotliwość i tu ważne - nie mylić tych ustawień z minimalną i maksymalną częstotliwością w granicach których będziemy zadawać obroty. Należy także sprawdzić jakie przyspieszenia i hamowanie mamy zaprogramowane bo nie wszystkie falowniki wytrzymają wzrost częstotliwości większy niż 100Hz/4 sek
Spróbuj obniżyć napięcie do np. 180V max. jeśli wszystko jest w porządku to musi iść bez najmniejszych problemów.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”