Chińczyk i falownik iC5... dlaczego nie chce się kręcić :)

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających
Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 15
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

Chińczyk i falownik iC5... dlaczego nie chce się kręcić :)

#1

Post napisał: FDSA » 26 sty 2012, 20:17

1.Zakupiłem chińćzyka 2,2kW i falownik LG iC5.
2.Podłączyłem wg instrukcji 3przewody do silnika dwa przewody do zasilania.
3.Skonfidurowałem podstawowe parametry falownika
-częstotliwości 0-400Hz
-czas narastania zmienilem z 5 na 1s
-poustawiałem parametry jak włączać i czym sterować.

4.Uzyskany efekt to szarpanie silnika. Jak ustawie bardzo małą częstotliwość i rolą przypadku jest to czy sam zacznie sie krecić czy trzeba go rozruszać ręką to się kręci... natomiast przy próbie rozpędzenia od razu jakby gubił klatki i zaczyna bez ładu i składu szarpać.

Przejrzałem instrukcję ale za bardzo nie doszukałem się rozwiązania a nie bardzo chciałbym sobie zniszczyć zabawkę wiec może ktoś poradzi gdzie szukać błędu??

Pozdrawiam
FDSA



Tagi:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#2

Post napisał: KAJOS » 26 sty 2012, 21:20

Ja tam bym sprawdził czy aby napewno silnik dobrze podpiołeś ,wszystkie 3 przewodziki :) ...czy przypadkiem jeden nie jest pod mase :?:

[ Dodano: 2012-01-26, 21:24 ]
Hmm... a wpisywałeś gdzieś obroty silnika ?
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 15
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#3

Post napisał: FDSA » 26 sty 2012, 21:30

Hmm... wydaje mi się że ciężko byłoby mi się pomylić bo nie dość ze zaciski UVW są jednoznacznie opisane na płycie to jeszcze były oklejone wielgachną naklejką "motor" :)

Aczkolwiek zaraz po powrocie do domu sprawdzę jeszcze raz :)

Obroty vel częstotoliwość zmieniłem z fabrycznego maxa 60Hz na 400Hz i mam regulację na wbudowanym potencjiometrze 0 - 400Hz. Widoczne na wyświetlaczu jak się zmieniają. Silnik działa do jakiś 12Hz. Potem sie już gubi.

Pozdrawiam
FDSA

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#4

Post napisał: KAJOS » 26 sty 2012, 21:36

Bywa różnie ,ja kiedys tez maiłem jak byk UVW a gdzies z głupiego nawyku wkreciłem od poczatku gdzie jest uziemienie.Tyle ze mój Altivar wywalił mi bład polączenia tak bym szukał bo jak tu sie pomylic.
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#5

Post napisał: ALZ » 26 sty 2012, 21:39

Wygląda na to że nie masz ustawionej częstotliwości max ( nie mylić z zakresem regulacyjnym).
Poza tym warto na początek ustawić częstotliwość min na 100Hz ( poniżej tego i tak nieużyteczny zakres).

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 15
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#6

Post napisał: FDSA » 26 sty 2012, 21:45

Fizycznie sprawdzę za dwie godizny natomiast teraz przeglądnąlem dokumaentacje pamiętając pod które zaciski w kolejności wkręcałem i się zgadza. Co więcej do momentu kiedy silnik się kręci czyli tych kilkunastu herców dysponuje dość sporym momentem wiec trochę się to mija z teorią ze kable są źle podpięte.

Jeśli chodzi o częstotliwości to sprawdzę natomiast może pomoże komuś w dochodzeniu do rozwiązania zjawisko takowe że po podkręceniu obrotów kiedy silnik ma się rozpędzać liniowo wg ustawień to rozpędza się aż do opisywanej granicy a potem szarpie... to samo zaczyna się dziać w drugą stronę.

Pozdrawiam
FDSA

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#7

Post napisał: ALZ » 26 sty 2012, 21:51

kable na bank dobrze podpięte bo na takich małych częstotliwościach bez jednej fazy by nie wystartował. Ustawienia są złe i przy takich objawach często jest zły parametr - częstotliwość maksymalna lub nie zgadza się ilość pól - ma być 2 polowe.

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 15
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#8

Post napisał: FDSA » 26 sty 2012, 21:54

Na ile ustawić Fmax?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#9

Post napisał: ALZ » 26 sty 2012, 21:59

wg tabliczki znamionowej silnika - 400Hz. To jest 24 000 obr??

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 15
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#10

Post napisał: FDSA » 26 sty 2012, 22:06

ja wol :) standardowy najzwyklejszy chińczyk :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”