Winda - wykonanie?

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Autor tematu
navi-gps
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 19
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:09
Lokalizacja: Polska

Winda - wykonanie?

#1

Post napisał: navi-gps » 29 wrz 2009, 17:00

Witam serdecznie. Od wielu miesiecy chce wykonać windę zamiast istniejącej aktualnie drabinki. Zakładany udwig 100kg. Poniżej schemat wyjaśniający oco kaman. Jeśli to możliwe proszę administrację o nieusuwanie tematu. Nie znalazłem innego bardziej odpowiadającego miejsca.

Obrazek

W miejscu oczywiśćie prąd , wszystko w ogrzewanym wentylowanym pomieszczeniu pod dachem.
Prosze o wyrozumiałość i swoje pomysły. Na spodzie
"studni" zbrojony beton. Mam do dyspozycji stal wszelkiego rodzaju (ogólnodostępna) oraz zaprzyjaniony zakład tokarsto, ślusarski itd..
Pozdrawiam
Termin realizacji, Zima 2009/2010 ;)



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7590
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 29 wrz 2009, 18:02

witam .
widać że masz zamiar obrabować bank ( za pomocą podkopu ) w sposób profesjonalny :lol:
powodzenia !!
osobiście zrobiłbym to na zasadzie podnośnika samochodowego .
śruba ( lub lepiej dwie ) trapezowe i platforma .
plus oczywiście jakieś prowadnice - to jasne .
do tego oczywiście silnik sterowany dwoma przyciskami - dół - góra .
śruby dlatego że jeżeli coś - nie daj Boże - by się stało to platforma nie poleci w dół .
no i jeszcze krańcówki itp .
ale to detale w sumie .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


Autor tematu
navi-gps
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 19
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:09
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: navi-gps » 29 wrz 2009, 18:31

myślałem dokladnie o tym samym, czyli rozwiazanie podobne do tego wpodnośnikach na warsztacie. Na początek trzeba wykombinować prowadnice. Muszą być prezyzyjne.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: BYDGOST » 29 wrz 2009, 19:23

navi-gps pisze:Muszą być prezyzyjne.
Nie muszą być prezyzyjne ani precyzyjne. Wystarczy, że istniejący luz zostanie wykasowany przez ciężar samej platformy i pasażera. Wystarczą dwa ceowniki po bokach, w nich przesuwające się na rolkach dwa pręty połączone z platformą i to wszystko. Kiedyś coś takiego robiłem i nie było problemu. Napędzane to było linką stalową nawijaną na bębnie osadzonym na osi reduktora ślimakowego. I to wszystko. Do tego sterowanie i można jechać. Moja konstrukcja nie służyła do transportu ludzi i bezpieczniej będzie, jak to zauważył pukury, dać napęd śrubowy.


Autor tematu
navi-gps
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 19
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:09
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: navi-gps » 29 wrz 2009, 19:44

muszą.

Takie rozwiązanie prowadnic wydaje mi się najprostrze do zrealizowania.

Obrazek

Glowna konstrukcje bedastanowily profile o przekroju kwadratowym. Co Wy na to?
Czy łożyska w takim przypadku to dobre rozwiazanie? jak bedzie sie sprawowal tenmechanizm po kilku latach

Oczywiscie te "wózki" beda dwa jeden nad drugim w odleglosci ok 30cm. Gorna powierzchnia bedzie idealnie dopasowana do płytek na posadzce w kształcie krzyża. To plytki w pomieszczeniu beda dopasowane do windy a nie na odwrot ;p

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#6

Post napisał: skoti » 30 wrz 2009, 00:53

Ja tego jakos nie widzę . Ja bym dal wózki i srube z jednej strony cos jakby obrócić mechanizm bramy suwanej o 90st .


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2125
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post napisał: ARGUS » 30 wrz 2009, 08:41

Podpatrz jak jest rozwiązane podnoszenie wideł w sztaplarce
Wystarczą prowadnice z jednaj strony
i jeśli masz możliwość zrobienia pod windą miejsca na srubę równego wysokości podnoszenia to tak
a jeśli nie to
BYDGOST pisze: Napędzane to było linką stalową nawijaną na bębnie osadzonym na osi reduktora ślimakowego.
i koniecznie hamulce - jakby coś
mogą być mimosrody na elektromagnesach - bezprądowo zamknięte


Grzesiek112
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 65
Rejestracja: 02 sie 2007, 22:11
Lokalizacja: ~~~~

#8

Post napisał: Grzesiek112 » 30 wrz 2009, 09:23

Ja bym zastosował, tak jak kolega BYDGOST prowadnice z 2 ceowników, po dwie rolki na każdy i nie kombinował bym ze śrubami ale zastosował bym 2 linki (po jednej przy kazdej prowadnicy. Wszytsko napędził bym poprzez przekladnie ślimakową i silnik z hamulcem

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#9

Post napisał: BYDGOST » 30 wrz 2009, 13:01

W windach osobowych są stosowane urządzenia hamujące na wypadek zerwania się liny nośnej. Może tu też dałoby się zaadoptować coś takiego, tylko gdzie takie urządzenie nabyć? Kiedyś też miałem ochotę robić windę bo szukałem oszczędności miejsca. Dałem sobie z tym spokój i zrobiłem schody, ale rozpracowanie takiego tematu na forum może być przydatne.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7590
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: pukury » 30 wrz 2009, 14:28

witam.
do tego celu są stosowane takie śmieszne kliny .
jak prędkość przekracza jakąś tam to blokują kabinę .
konstrukcja robi się skomplikowana = a to tylko 2m .
dlatego proponowałem śruby - dwie śruby .
jak by się coś " porobiło " z jedną to druga da radę .
ponadto można i tu zrobić stosunkowo proste zabezpieczenie .
albo zaadaptować rozwiązanie z jakiegoś budowlanego sprzętu - są takie linowe .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”