wałki podparte 20 czy szyny 15?

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach
Awatar użytkownika

Autor tematu
pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

wałki podparte 20 czy szyny 15?

#1

Post napisał: pasierbo » 03 maja 2010, 11:43

Jak w temacie. Co jest lepszym rozwiązaniem: wałki podparte 20 (konkretnie mam na myśli te z allegro z poltechu) czy prowadnice szynowe 15 THK(konkretnie to wózki SR15 )? Pod względem nośności THK znacznie przewyższają wałki jednak co mnie martwi to maleńkie śrubki M4 mocujące te szyny. Przy obciążeniach dużo mniejszych niż nośność szyny, naprężenia w śrubce będą już całkiem spore.
edit: przeglądam sobie katalog THK jeszcze raz i widzę że te szyny są wykonane w dwóch wariantach na śruby M5 i M6 a ja mam tu w ręku dziwnym trafem z demobilu wersje na M4. Drogie byłoby rozwiercenie tego pod M6? ktoś to jest w stanie wykonać? 20 otworów.



Tagi:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#2

Post napisał: KAJOS » 03 maja 2010, 12:41

Powiem tak niewątpliwie szyny są lepsze,a co do kombinowania z M4 na M5 czy M6 - po co poprawiac fabryke ?? czyżby oni produkując nie przemyśleli wytrzymałości ?? :)
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”