Pierwsza frezarka

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
false
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 02 lut 2012, 18:30
Lokalizacja: Rzeszów

Pierwsza frezarka

#1

Post napisał: false » 02 lut 2012, 18:51

To mój pierwszy post więc wypadało by się najpierw przywitać :)
Na imię mam Bartek, mam 21 lat. Aktualnie studiuję lotnictwo i kosmonautykę na politechnice w Rzeszowie, od dawna lubuje się w modelarstwie i majsterkowaniu.

Ostatnimi czasy coraz bardziej przydała by mi się frezarka CNC, dlatego postanowiłem wystrugać coś samemu. Ma to być pierwszy sprzęt, więc raczej cudów się nie spodziewam.

Jako płyta główna będzie SSK-MB1, do tego 3 sterowniki SSK-B01. Lutować się nie boję, więc elektronikę raczej zrobię sobie sam.

Całość ma wyglądać mniej więcej tak:

Obrazek

Pole pracy przydało by się gdzieś pomiędzy rozmiarem kartki A3/A2.

Pytanie - czy silniki z allegro za <45zł i momencie ok. 0.5 - 0.6 Nm wystarczą do frezowania w miękkim drewnie, laminacie FR4 i aluminium <2mm? Jak nie to gdzie znaleźć tanie silniki o większym momencie i prądzie nie większym niż 2A?

Jakiego rozmiaru zastosować profile? Czy przeniesienie napędu za pomocą tego jednego profilu na środku i płyt na bramę ma sens, czy macie lepsze propozycje?



Tagi:

Awatar użytkownika

AOLEK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 376
Rejestracja: 17 lip 2011, 20:27
Lokalizacja: Świdnica

#2

Post napisał: AOLEK » 02 lut 2012, 19:21

Wszystko zależy od funduszy jakimi dysponujesz i od zaplecza warsztatowego. Ja bym ci polecił na początek prostego drewniaka za oszczędzi ci to potem wielu kłopotów.
SPRZEDAM dwie nakrętki kulowe 20x5 więcej w dziale GIEŁDA !


creative1agh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 264
Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11