Kolejny nowy projekt (mam dosyc czytania musze spytac)

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Brisek
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 26
Rejestracja: 06 mar 2005, 20:35
Lokalizacja: krobia

Kolejny nowy projekt (mam dosyc czytania musze spytac)

#1

Post napisał: Brisek » 21 lut 2010, 23:19

a więc od poczatku
Chciałbym zbudowac Frezarke (wiem wie ambitne)

Jestem studentem 4 roku Mechaniki i Budowy Maszyn i tak sobie pomyślałem ze projekt frezarki były doby podsumowaniem mojej wiedzy inżynierskiej( i okazja do nauki braków).
Oczywiście wszystkie wybory chciałbym podeprzeć odpowiednimi obliczeniami i tu z wracam się do was zna ktos jakies książki o budowie projektowaniu obrabiarek skrawających ??

Powiem szczerze ze narazie planuje wykonać sama mechanikę i użytkować maszynkę konwencjonalnie a później dorobić silniki i sterowanie pozwoli mi to rozdzielić koszty i jak by calą budowe podzielić na dwa osobne projekty
[center]MECHANIKA[/center]
[center]Ogólne wstepne zalozenia konstrukji [/center]

Material obrabiany
metale miękie aluminium

Pole pracy
A5 czyli mniej wiecej 150 x 200 choc moze byc nawet A6 100x150 os Z nie jestem pewien ale 90 bylo by chyba optymalne

KORPUS
niestety ciagle nie ejstem pewien czy konstrukcja aluminiowa czy stalowa, choc coraz bardziej skłaniam sie do korpusu stalowego( to bedzie zalezec od tego czy znajde miejsce gdzei bede mogl to wyzazyc choc to nie powininen byc prolbem ze wzgledy na gabaryty)

Prowadnice
biore pod uwage tylko dwa rozwiazania wałki podparte i prowadnice liniwoe prostokątne

Napęd
tu z chęcią was podpytam co uważacie za lepsze rozwiązanie a potem to przeanalizuje jak dojdzie sprawdzanie cen
Oczywiscie śruby trapezowe albo kulowe, choc mam nadzieje ze do tak małej konstrukcji wystarcza trapezowe

Wrzeciono
najpewniej kress choć jeszcze nie wiem jaki ( nie wiem czy starczy 0.8 kw)