Frezarka - pole robocze ok 850x850 konstrukcja na profilach

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Decado
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 35
Posty: 51
Rejestracja: 27 lis 2014, 23:41
Lokalizacja: Wrocław

Frezarka - pole robocze ok 850x850 konstrukcja na profilach

#1

Post napisał: Decado » 14 gru 2014, 00:43

Witam,
jakiś czas temu zadałem tutaj na forum parę pytań o frezarkę CNC. Jestem studentem trzeciego roku elektroniki na PWr i postanowiłem sobie zbudować swoje maleństwo.

FREZARKA
Obrazek

Poniżej zamieszczam spis elementów i materiałów:
-Profil 120x80x8x1350 - 2szt(podstawy pod bramę)
-Profil 60x60x4x1160 - 4szt(podstawa całości)
-Profil 60x60x4x150 - 2szt(dystanse i mocowanie pomiędzy bramą a łożyskami liniowymi)
-Profil 120x80x8x1160 - 1szt(tylnia belka do mocowania silnika i napinaczy)
-Profil 200x100x10x1140 - 1szt(brama)
-Śruby napędowe kulowe 16x5 na każdej osi, dla bramy oraz suwnic 1050mm długie, dla osi Z 400mm.
-Bloki łożyskujące FF i FK12 - 4komplety
-Wałki podparte fi20 1000mm - 4szt(na suwnice i bramę)
-Wałki podparte fi16 350mm - 2szt(na oś Z)
-Oś Z z aluminium 10mm
-Przewidywane pole robocze ok 850x850x170
-Silniki napędowe http://www.automatyka-tom...18-nm--3-a.html
-Wrzeciono 1.5kW dobrze znany chińczyk z falownikiem i chłodzeniem wodnym.
-Napęd na śruby bramy przekazywany pasem HTD 3M 10mm. Zębatka na wale silnika 30zębów, zębatki na śrubach 40zębów.
-Napęd na śrubę bramy oraz osi Z przekazywany bezpośrednio przez sprzęgło kłowe na śrubę.

Cała konstrukcja będzie skręcana śrubami M10 ze względu na swój ogólny duży rozmiar i to że jestem studentem wiec teraz na stancji sobie postawię w garażu maszynkę ale potem trudno mi powiedzieć gdzie zdecyduję się mieszkać i chciałbym mieć możliwość przetransportowania całości.