Frezarka do PCB i aluminium

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
ilion8
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 16
Posty: 16
Rejestracja: 10 sie 2012, 09:41
Lokalizacja: Połaniec

Frezarka do PCB i aluminium

#1

Post napisał: ilion8 » 13 sie 2012, 11:02

Witam serdecznie!

Z wykształcenia i pasji jestem elektronikiem. Od dłuższego czasu "męczy" mnie myśl, aby zbudować sobie frezarkę cnc do płytek pcb i frezowania paneli czołowych, obudów itp. Niestety nie znam się na maszynach tego typu. Od kilku tygodni czytam o różnych konstrukcjach, ale mam coraz większy mętlik w głowie... Wiem, że chciałbym małą maszynę (pole robocze 300 X 300 X 100 mm) najlepiej o konstrukcji stalowej z ruchomym łożem (stół może być np. ze sklejki), ale ciężko mi cokolwiek więcej ustalić. Mam projekty elektroniki dla silników do 1,5A z podziałem 1/1, 1/2, 1/4 i 1/8 kroku. Czy ktoś miałby może jakieś rysunki podobnej konstrukcji albo zechciał poradzić mi jak taką maszynę złożyć małym kosztem? Mam dostęp do zakładu, w którym mogą mi na frezarkach i tokarkach obrobić jaki metal chcę, nawet pochromować jak się da. Proszę chociaż o jakieś linki, gdzie mógłbym znaleźć jakieś konkretne materiały dla laików. (Łapię ogólną ideę frezarki cnc, ale kiedy ktoś zaczyna mówić o kasowaniu luzu czy o tym jak jakaś śruba wpływa na całą konstrukcję to nawet nie wiem gdzie sprawdzić o co chodzi).

Przepraszam, że zaśmiecam ten dział, ale jestem już w desperacji. Chętnie pomogę przy elektronice, jeśli ktoś miałby kłopoty.

Jeśli znalazłby się jakiś zbawca, który chciałby mi więcej na ten temat powiedzieć, to proszę o kontakt: [email protected]

Pozdrawiam!
Arkadiusz



Tagi:

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#2