FREZARKA CNC- PROBLEM Z PUNKTAMI SKRAJNYMI

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
przemeek94
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 16
Posty: 17
Rejestracja: 16 kwie 2013, 20:39
Lokalizacja: Świebodzin

FREZARKA CNC- PROBLEM Z PUNKTAMI SKRAJNYMI

#1

Post napisał: przemeek94 » 16 kwie 2013, 21:01

Witam wszystkich forumowiczów. Zarejestrowałem się na tym forum, aby uzyskać od Was pomoc. Przeszukałem już "cały internet" wzdłuż i wszerz i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Tak więc, jestem uczniem szkoły zawodowej, mój profil to operator obrabiarek skrawających. Mamy na warsztacie obrabiarki konwencjonalne jak i CNC, które zafundowała nam Unia Europejska. Nasz nauczyciel, który w swoim zawodzie pracował ponad 30 lat i ma praktykę przy starych obrabiarkach szkoleniowych, dzięki którym może nas nauczyć pisania programów i programowania maszyn CNC, ponieważ uczy tego od ponad 10 lat. Ale niestety maszyny, które są u nas od 3 lat, a w szczególności jedna z nich- niemiecka frezarka, wyprodukowana w chinach, niestety nazwy jej nie pamiętam, ale jutro edytuję post, mam jedynie system operacyjny i model tego urządzenia- stwarza problemy. Zasila ją system FANUC Series oi Mate-MC, a model jej to XD-40A.
Problemem,który stwarza ta maszyna są punkty skrajne, tzn. zakres ruchów w osiach XYZ, zmniejszył, że po przejechaniu ~50mm włącza się alarm, że zakres ruchu się skończył. Wcześniej nie było tego problemu i normalnie mogliśmy operować tą obrabiarką. Dodatkowo też, instrukcje pod tą maszynę nie są aż tak szczegółowo opisane, a książka od oprogramowania jest napisana w języku angielskim i wertując ją tak nic nie znalazłem o tym, w jaki sposób zwiększyć zakres ruchu w osiach.

Jeżeli ktoś byłby w stanie mi pomóc to proszę o jak najszybszą odpowiedź tutaj, lub pod e-mail. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.