Frezarka 3D, CNC?

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Arathron
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2012, 17:30
Lokalizacja: Poznań

Frezarka 3D, CNC?

#1

Post napisał: Arathron » 11 lis 2012, 17:32

Witam, chciałbym sie dowiedzieć na temat maszyny z tego filmu [youtube][/youtube]

Jak taka maszyna wycina? Wg projektu komputerowego? Czy znacie może jakiś konkretny model takiej maszyny?
Jestem totalnie zielony w tym temacie :(

Pozdrawiam



Tagi:


adrianmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 103
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: adrianmaly » 11 lis 2012, 18:51

Widać że jesteś totalnie zielony :wink:
Po co Ci to wiedzieć skoro nie poruszasz się w branży CNC?
Żeby wyczerpująco odpowiedzieć na twoje pytania trzeba by książki napisać.
W telegraficznym skrócie:
Są programy komputerowe w których programiści "układają" obróbkę detalu (dobór narzędzia parametry, kierunki symulacja itp). potem taki program dzięki postprocesorowi generuje kod NC czytelny dla maszyny. Maszyna widoczna na filmie to zwyczajne centrum frezarskie CNC 3-osiowe. Producentów takich maszyn jest mnóstwo, począwszy od amatorów w garażu po potężne międzynarodowe prestiżowe firmy produkujące obrabiarki.
...

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#3

Post napisał: adam Fx » 11 lis 2012, 19:37

dorzucę swoje 3 gr tzn. przykładowa konfiguracja - ArtCam (do zrobienia bryły z płaskiego zdjęcia twarzy i wygenerowania kodu G do sterowania maszyna ) -Mach3 do sterowania maszyną na podstawie kodu z ArtCama i np. taka maszyna http://allegro.pl/frezarka-grawerka-cnc ... 16104.html