Czwarta oś - od projektu do budowy

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 20
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#21

Post napisał: FDSA » 06 lut 2012, 15:38

Hamulec musi mieścić się w poniższych parametrach:

-musi być przelotowy min fi 67mm
-średnica zewnętrzna max fi 122mm.
-Długość max 80 mm

Hamulec ma być umiejscowiony na wale wyjściowym (grubaśny z założonymi łożyskami) w miejscu "odsłonietym" tam gdzie nic nie ma :) zaraz za kołem zębatym.

Tak to wygląda :)



Tagi:

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#22

Post napisał: clipper7 » 07 lut 2012, 07:55

Niestety, moje są dużo mniejsze (przelot). Chyba trudno będzie spełnić te wymagania, bo moje mają średnicę zew. rzędu 120 mm przy przelocie ok. 20mm (są na 24V). Może są jakieś inne wykonania, nie wiem. Moje mają jedną parę tarcz.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 20
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#23

Post napisał: FDSA » 07 lut 2012, 09:38

No tutaj moja oś jest dość specyficzna. Niby niewielka ale chodziło o uzyskanie dużego przelotu, stąd taka średnica wałka.

Zastanawiam się jeszcze nad stworzeniem hamulca elektromagnetycznego na zasadzie następującej. Dwa elektromagnesy lub elektromagnes i kawałek stali po dwóch stronach cieniutkiej tarczy zamocowanej na wale. Oczywistym jest załączenie prądu zaciśnie obydwa kawałki na tarczy i efekt zostanie uzyskany. Natomiast martwią mnie możliwe efekty poboczne. Wał jest wykonany ze stali. Czy nie będzie tak że mi się namagnesuje i będzie zbierał cały możliwy syf w warsztacie. Pozostaje jeszcze wykonanie tarczy np z laminatu tak żeby jak najmniej przenosić pole magnetyczne na wał.

Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?? i będzie w stanie poradzić?

Pozdrawiam
FDSA


Janek99
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 36
Rejestracja: 27 gru 2010, 19:45
Lokalizacja: Poznań

#24

Post napisał: Janek99 » 07 lut 2012, 09:44

Można jeszcze wykorzystać hamulec z... roweru :)
Tak jak kolega tutaj
http://www.machsupport.com/forum/index. ... 2.100.html
Do tego siłownik, przekaźnik uruchamiający i jedziemy ! A w zasadzie stoimy :)

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 20
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#25

Post napisał: FDSA » 07 lut 2012, 10:57

jest to rozwiązanie jednak staram się pozostawić go na sam koniec bo mimo wszytko jest skomplikowany. patrząc na miejsce jakie posiadam siłownik musi być umiejscowiony wzdłuż wału. To powoduje ze do hamulca trzeba już kombinować krzywkę. Do tego wstawienie serwa to elektronika sterująca i dość wolne działanie.

Nakierowany pomysłem kolegi wymyśliłem jeszcze jeden prosty sposób chyba. Zrobić na tarczy zwykłego Vbrake'a jak w rowerach i ciągnąć go takim o to elektromagnesem:

http://allegro.pl/elektromagnes-ciagnac ... 83989.html

Na ramieniu dźwigni powinienem uzyskać ponad 20 kg nacisku... powinno wystarczyć :)

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#26

Post napisał: Zienek » 07 lut 2012, 11:34

Jak już rower, to można też pomyśleć o hamulcu i tarczy motocyklowej.

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 20
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#27

Post napisał: FDSA » 07 lut 2012, 11:40

Na to za bardzo nie ma miejsca :) rowerowa też nie da rady bo za mały przelot na mocowaniu. Wiec tak czy inaczej skończy się wykonaniem wszystkiego od podstaw - kwestia wybrania najlepszego rozwiązania.


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 6105
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#28

Post napisał: oprawcafotografii » 07 lut 2012, 12:32

FDSA pisze:No tutaj moja oś jest dość specyficzna. Niby niewielka ale chodziło o uzyskanie dużego przelotu, stąd taka średnica wałka.

Zastanawiam się jeszcze nad stworzeniem hamulca elektromagnetycznego na zasadzie następującej. Dwa elektromagnesy...
Pneumatycznie zacisnac nie mozesz?

q

Awatar użytkownika

Autor tematu
FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 20
Posty: 678
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#29

Post napisał: FDSA » 07 lut 2012, 13:00

W ostateczności... pneumatyka to komplikacja... jesli udało by się ominą ć to byłoby świetnie. do sterowania elektrozaworem i tak potrzebuję zasilacz. do tego wężyki kompresor... przemyślę to jeszcze ale jakoś bez konieczności wielkiej mam awersję do rozbudowywania o kolejne "media" Gdybym walił wielką produkcje to tak.. ale częściej wpadam robię jedną prototypową cześć i wypadam... więcej zajmuje włączanie wszystkiego niż praca. Kolejna zabawka w postaci kompresora mi się nie podoba :) No ale nie mówię kategorycznie nie :)

Awatar użytkownika

syntetyczny
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2696
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#30

Post napisał: syntetyczny » 07 lut 2012, 14:52

A może zamontować na 4 osi indexer, albo liniał(na okrągło:P) pomiarowy? W ten sposób pozbędzie się kolega problemów hamulców. A silnik krokowy z natury jest czymś w rodzaju hamulca w stanie ustalonym.
Kto pyta, nie błądzi. Eppur si muove
Kreatura CNC
Modernizacja plotera megaplot

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”