Piły tarczowe do drewna

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
zorbus
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 04 paź 2010, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Piły tarczowe do drewna

#1

Post napisał: zorbus » 05 paź 2010, 12:17

Witam.
Jestem nowy w temacie i chciałbym zapytać
1. Jakie są różnice między tarczami do pilarek tarczowych, ukośnic i stołowych. Jakie są ich charakterystyczne cechy ?
2. Jak jest z kątem natarcia ? co się dzieje kiedy jest większy i co się dzieje kiedy jest mniejszy ?
3. Ilość zębów ? jak to się ma do wyników pracy ?



Tagi:

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: clipper7 » 06 paź 2010, 11:30

Widzę, że nie ma chętnych, podzielę się więc moimi doświadczeniami ( nie jestem zawodowym stolarzem !)

Tarcze do pił występują w paru rodzajach. Piły do cięcia wzdłuż włókien mają mniejszą liczbę zębów i mają zastosowanie głównie w pilarkach stołowych i ręcznych, chyba, że tnie się często w poprzek, wtedy zakłada się inną tarczę. Tarcze do cięcia w poprzek włókien mają większą liczbę zębów i stosuje się je głównie w ukośnicach. Oczywiście, są też tarcze "uniwersalne" o pośrednich właściwościach.
Kształt zęba zależy od ciętego materiału, żądanej szybkości cięcia, kierunku i jakości linii cięcia. Różne też są rozwarcia zębów.
Ja obrabiam przeważnie twarde gatunki, w pile stacjonarnej ( bez podcinania) mam tarczę o średniej liczbie zębów a w ukośnicy tarczę do Al ( czyli max. liczbie zębów) i jestem zadowolony.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


nitka21
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2008, 20:59
Lokalizacja: polska

#3

Post napisał: nitka21 » 06 paź 2010, 23:14