Jakie CNC 4 czy 5 osi?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Producentdrzwi
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 13
Rejestracja: 31 mar 2013, 21:53
Lokalizacja: Warszawa

Jakie CNC 4 czy 5 osi?

#1

Post napisał: Producentdrzwi » 02 kwie 2013, 18:25

Witam

Jestem producentem drzwi, chciałbym poszerzyć asortyment. Tak mi przyszło do głowy żeby kupić CNC tylko nie mam pojęcia jakie jest najlepsze. Mam nadzieję, że w grę weszłoby dofinansowanie to mógłbym kupić nowe CNC. Nie znam się na tym kompletnie nie wiem czy brać pod uwagę 4 czy 5 osi ? ( bo 3 osiowe chyba odpada skoro nie da się nawet pod zawiasy nawiercić) Czy wydatek 500 tyś jest sensowny przy małej produkcji? Co da mi taka maszyna? Co da w przypadku drzwi ?( czy to będzie jakiś szok i pomyślę " dlaczego wcześniej nie kupiłem CNC) Więc może uporządkuję

a) Co da CNC przy produkcji drzwi ?

b) Czy mając CNC mogę dużo więcej niż przy tradycyjnym parku maszynowym?

c) 3, 4 czy 5 osiowe?

d) Jakiej marki ? Rover , SCM, Homag , Wekke itd?

e) czy jest przepaść między starymi a nowymi? ( może lepiej kupić dziadka za 100 tyś) i będzie to samo?

f) Który producent ma najlepszy serwis ?

g) Czy CNC pozwala znacząco poszerzyć asortyment produktów?

h) Czy CNC do drewna można wykorzystać do aluminium?

Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi podpowie , wiem, że jest dużo pytań, ale przy takim zakupie chcę wiedzieć czy to się rzeczywiście opłaci :)

Pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#2

Post napisał: bartuss1 » 02 kwie 2013, 20:27

a o polskich firmach slyszał ?
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 15
Posty: 1614