TUB 32 + falownik

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
HUD
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 463
Rejestracja: 22 kwie 2007, 21:27
Lokalizacja: Lublin

TUB 32 + falownik

#1

Post napisał: HUD » 11 lut 2012, 19:17

Czy ktoś z szanownych kolegów zastosował falownik w Tub32, i może podzielić się doświadczeniem?
Ja mam już dosyć cieknącej i wyjącej skrzyni przekładniowej a remontować jej nie mam zamiaru. Z jakimi przeróbkami i kosztami należy się liczyć ?



Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16223
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#2

Post napisał: kamar » 11 lut 2012, 19:20

Cena falownika, a cena falownika zależna od mocy silnika.


Autor tematu
HUD
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 463
Rejestracja: 22 kwie 2007, 21:27
Lokalizacja: Lublin

#3

Post napisał: HUD » 11 lut 2012, 19:49

To wiem i dlatego pytam się jakie przeróbki robili koledzy, i jak je wykonać.
W późniejszym czasie chodzi mi po głowie przeróbka na CNC
Pozdrawiam Krzysztof G.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16223
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#4

Post napisał: kamar » 11 lut 2012, 20:08

Tubki akurat nie robiłem, ale zasada ta sama. Jak masz zdjęcie otwartego wrzeciennika od góry to daj, może coś doradzę. Napęd ona ma podobny do Poręby i moze być konieczność napędzania bezpośrednio wałka reduktora a to się wiąże z jego wyprowadzeniem.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#5

Post napisał: BYDGOST » 11 lut 2012, 20:15

Ktoś już wspominał na forum o takiej przeróbce. Najważniejsza sprawa to to, że wyrzucając reduktor musimy przerobić układ smarowania, który ma wspólny obieg reduktora i skrzynki posuwów. Myślę, że to nie musi być wielki problem bo jest też osobna pompa olejowa do smarowania wrzeciennika, ale trzeba zastosować jakiś zbiornik oleju, który będzie zbierał olej spływający ze skrzynki posuwów i z którego pompa będzie zasysać, żeby ponownie podać na wrzeciono i skrzynkę.
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16223
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#6

Post napisał: kamar » 11 lut 2012, 20:55

BYDGOST pisze: musimy przerobić układ smarowania, który ma wspólny obieg reduktora i skrzynki posuwów.
Panewki ma smarowane pod ciśnieniem czy opadowo ?

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#7

Post napisał: BYDGOST » 11 lut 2012, 23:00

Panewki są smarowane ciśnieniowo olejem podawanym osobną pompą z silnikiem. W reduktorze jest druga pompa, która podaje olej na sam reduktor i skrzynkę posuwów. Funkcje tej pompy musiałaby przejąc ta pierwsza pompa.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16223
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#8

Post napisał: kamar » 12 lut 2012, 07:22

Na czuja to się wiele nie doradzi, mam wrażenie że reduktor to one mają we wrzecienniku.Kolega wystawi fotki to pomyślimy.


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1676
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

#9

Post napisał: CFA » 12 lut 2012, 10:22

kamar pisze:Na czuja to się wiele nie doradzi, mam wrażenie że reduktor to one mają we wrzecienniku.
Nie. Reduktor jest na dole. Napęd na wał wrzeciona jest z dołu pasami.
Poza tym są dwa różne oleje. Na wrzeciennik z samego dołu pompka podaje olej wrzecionowy,
a reduktor i Norton smarowane są maszynówką. Niewygodne jest zastąpienie tego jednym obiegiem. Nie wiem jakie warunki temperaturowe i lepkości wytwarza w swoim obiegu olej wrzecionowy i nie wiem jak wpłynie dołożenie mu skrzynki posuwów, może trzeba filtrować dodatkowo, może coś jeszcze...


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7606
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: pukury » 12 lut 2012, 10:29

witam .
obieg wrzeciona to bym raczej zostawił w spokoju .
szkoda panewek - braknie ciśnienia i po sprawie .
miejsca jest pod dostatkiem i jakaś mała pompa ze zbiornikiem z pewnością się zmieści .
to najfajniejsza maszyna na jakiej pracowałem .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”