TSB20 - modernizacja na CNC

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
mirdyr
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 18
Rejestracja: 24 sie 2008, 13:36
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

TSB20 - modernizacja na CNC

#1

Post napisał: mirdyr » 25 lis 2010, 08:24

Chcę zmodernizować tokarkę TSB20 na CNC (zdjęcie).
Obrazek
Jestem tu początkujący (mechanik, obróbka skrawaniem, otarłem się o maszyny CNC na Sinumeriku 810T; lecz mało pojęcia mam o elektronice).
Kieruję do Was prośbę o pomoc w doborze silnika do posuwów, sterowników, zasilaczy, falowników, itp. elektroniki.

Założenia:

1. Na maszynie chcę obrabiać proste, średniodokładne, elementy stalowe, z przewagą typu wały:
- stożki (czasem może być mały posuw X lub Z)
- gwinty (synchronizacja obrotów i posuwu).
2. Sterowanie z komputera PC.
3. Podzespoły nowe: napędy X i Z (silnik-sprzęgło-przekładnia śrubowa toczna-suport/imak, bez przekładni pasowej), prowadzenie suportu i sań narz. na razie bez zmian.
4. Podzespoły tradycyjne: imak narzędziowy ten sam; uchwyt samocentrujący z mocowaniem ręcznym (na razie to samo).

Dane maszyny:
1. Silnik do napędu wrzeciona pozostaje ten sam: AC 380V 3-fazowy 0,75/1,1 kW (tabliczka na zdjęciu).
2. Przekładnia pasowa (pas klinowy) silnik-wrzeciono 0,14 - 2,2; teraz mam przełożenie i=2,2.
3. Obecne sterowanie ma gdzieś zwarcie i wypala korki, chcę je wypiąć; silnik sprawdziłem podpinając oddzielnie i działa.
Obrazek
Obliczenia wstępne napędów X Z:
Z mocy silnika 0,8 kW (zakładam niższą), wychodzi, że główna siła skrawania dla stali będzie Fc=500N (przy szybkości skr. V=100 m/min), co daje mi przekrój wióra Ap=0,2 mm2 (niewiele).
Zatem:
Pozostałe siły składowe zakładam: siła odporowa i posuwowa będa po około F=200N, co dla podziałki śruby tocznej p=5mm daje mi moment na śrubie M=0,4Nm, plus tarcia, opory itp. załóżmy, że silnik z momentem 1,0 Nm powinien wystarczyć.