Witam,
zakupiłem niedawno radziecką tokareczkę TSZ 3. Skusiłem się w miarę kompletnym zestawem. Brakujące drobiazgi w razie ich potrzeby będę starał się zdobywać.
Ale do rzeczy. Z większych niedomagań jakie zauważyłem są luzy na mocowaniach śrub przy korbkach dla posuwu wzdłużnego (mniejsze) i poprzecznego. Przy wzdłużnym dodatkowo mam luz na kołeczkach sprzęgła, które wygląda jak dorabiane.
Tak to wygląda.
W przypadku wzdłużnego luz powstały przez wytarcie mocowania jest jeszcze mały. Ale sprzęgiełko pewnie trzeba będzie dorobić by kołeczki ciasno pasowały.
Przy poprzecznym luz mam około 5 podziałek, tu nie mam koncepcji co z tym zrobić? Doraźnie mogę zamienić elementy z przystawką do frezowania, bodajże są takie same. Ale problem zostaje.
Jakieś podpowiedzi?
Poza tym nie zauważyłem na razie nic co by mnie niepokoiło.
Wypadałoby mi wszystko rozebrać wyczyścić i nasmarować. Trochę obawiam się rozmontowania wrzeciona, a w zasadzie jego złożenia.
Mam jakiś olej do łoży, koła przekładni też nim smarować, śruby? Czy lepiej smarem?
Tokarka TSZ 3, Universal 3
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
stare kołki wybić, otwory (złożone razem tulejka i wałek) przelecieć odpowiedniej średnicy rozwiertakiem stożkowym 1:50mlodybm pisze:Ale sprzęgiełko pewnie trzeba będzie dorobić by kołeczki ciasno pasowały.
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y
pod kołki stożkowe
http://allegro.pl/kolki-kolek-stozkowy- ... 44424.html
wbić, i po sprawie..
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 937
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Przy poprzecznym nakrętka na tej śrubie nie ma czasem kontry do kasowania luzu ? albo jakieś śrubeczki malutkiej która powoduje zaciśnięcie się 2 połówek nakrętki i tym samym skasowanie luzu ? nawet w moim czeskim 50 letnim wynalazku są takie rzeczy więc pewnie radzieccy konstruktorzy też o tym pomyśleli.