tokarka czy bylo wrato ja kupic i co to za tokarka
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:43
- Lokalizacja: nowy tomysl
tokarka czy bylo wrato ja kupic i co to za tokarka
witam zaczynam przygode z tokarstwem za bardzo sie nieznam trafila mi sie tokareczka chyba dosc stara napewno niemiecka ale mam pytanko czy ktos sie na takim sprzecie zna i moze mi opisac co i jak z nia mozna robic do czego te rozne dzwignie pewnie do gwintow ale niem tam zadnej tablicy a takze na co te kola zebate u samej gory w tej chwili sa luzne ale mozna je przesunac i dosjad do innych trybow dalem za nia 1300zl niwiem czy dobrze zrobilem luzow niby nieposiada wszystko sie kreci i dziala prosze o porady i opinie
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 21:35 przez damianwlkp, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2826
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Ja mam jeszcze starszą
Te luźne kółka to do toczenia gwintów załączają napęd. Przy zwykłym toczeniu na tym większym kole zębatym zaraz za uchwytem 3-szczękowym jest przycisk.Blokuje się wtedy napęd z osią , kiedy dociśniesz te luźne kółka os zostanie zablokowana i można wymienić uchwyt 3 szcz.
Na stoliku z nożami jest dźwigienka 3 pozycyjna nie pamiętam jak to leci : luz , ruch stolika , ruch osi na stoliku >>ścięcie materiału. U mnie to nie działa nie potrafię tego sprzęgiełka wyregulować , wcześniej to wszystko było zapieczone i musiałem pół maszyny rozebrać.
Te luźne kółka to do toczenia gwintów załączają napęd. Przy zwykłym toczeniu na tym większym kole zębatym zaraz za uchwytem 3-szczękowym jest przycisk.Blokuje się wtedy napęd z osią , kiedy dociśniesz te luźne kółka os zostanie zablokowana i można wymienić uchwyt 3 szcz.
Na stoliku z nożami jest dźwigienka 3 pozycyjna nie pamiętam jak to leci : luz , ruch stolika , ruch osi na stoliku >>ścięcie materiału. U mnie to nie działa nie potrafię tego sprzęgiełka wyregulować , wcześniej to wszystko było zapieczone i musiałem pół maszyny rozebrać.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:43
- Lokalizacja: nowy tomysl
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 199
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:26
- Lokalizacja: kraków
to jest stara tokarka podobna jest w niej skrzynia posuwu jak w tokarce Miles równiez niemiecka to sa porzadne maszyny chociaz maja bardzo dziwnie rozmieszczone dzwignie
zdj nr 5 poszukaj tabliczki moze na silniku lub innym elemencie ,niemcy lubili znaczyc obudowy od srodka przynajmniej miles tak ma
zdj nr 5 poszukaj tabliczki moze na silniku lub innym elemencie ,niemcy lubili znaczyc obudowy od srodka przynajmniej miles tak ma
tuptus
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2826
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Nie służą do blokowania tylko przenoszą napęd przy toczeniu gwintów.
Tu jest jakiś przycisk na zębatce ?
U mnie na tej dużej zębatce jest bolec,przycisk który łączy ją z napędem.
Wtedy tokarka jest ustawiona na normalne toczenie.
Jak dodatkowo załączysz te kółka to zablokujesz oś.
Jak odblokujesz oś używając tego przycisku bolca i załączysz kółeczka to tokarka jest ustawiona na gwintowanie.
Zaznaczyłem moduł do wybory prędkości stanowi całość wraz z małą zębatka.
Przy tej dużej zębatce na module pasowym są nawiercone 3 otwory.
Bolec z dużej zębatki wskakuje w jeden z tych otworów i w ten sposób jest załączony napęd.
Tu jest jakiś przycisk na zębatce ?
U mnie na tej dużej zębatce jest bolec,przycisk który łączy ją z napędem.
Wtedy tokarka jest ustawiona na normalne toczenie.
Jak dodatkowo załączysz te kółka to zablokujesz oś.
Jak odblokujesz oś używając tego przycisku bolca i załączysz kółeczka to tokarka jest ustawiona na gwintowanie.
Zaznaczyłem moduł do wybory prędkości stanowi całość wraz z małą zębatka.
Przy tej dużej zębatce na module pasowym są nawiercone 3 otwory.
Bolec z dużej zębatki wskakuje w jeden z tych otworów i w ten sposób jest załączony napęd.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 376
- Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
- Lokalizacja: pod Olsztynem
- Kontakt:
A ja uważam, że jak nie ma luzów i da się ją doprowadzic do dobrego stanu, to jest warta swojej ceny Wolałbym taka niż te chińszczyzny nowe;) Kwestia tylko miejsca w warsztacie.
Pozdrawiam i wielu fajnych projektów (koniecznie podziekl się z nami)
Wiesiek
Pozdrawiam i wielu fajnych projektów (koniecznie podziekl się z nami)
Wiesiek
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:43
- Lokalizacja: nowy tomysl