tokarka czy bylo wrato ja kupic i co to za tokarka

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
damianwlkp
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:43
Lokalizacja: nowy tomysl

tokarka czy bylo wrato ja kupic i co to za tokarka

#1

Post napisał: damianwlkp » 21 wrz 2009, 20:53

witam zaczynam przygode z tokarstwem za bardzo sie nieznam trafila mi sie tokareczka chyba dosc stara napewno niemiecka ale mam pytanko czy ktos sie na takim sprzecie zna i moze mi opisac co i jak z nia mozna robic do czego te rozne dzwignie pewnie do gwintow ale niem tam zadnej tablicy a takze na co te kola zebate u samej gory w tej chwili sa luzne ale mozna je przesunac i dosjad do innych trybow dalem za nia 1300zl niwiem czy dobrze zrobilem luzow niby nieposiada wszystko sie kreci i dziala prosze o porady i opinieObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 21:35 przez damianwlkp, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#2

Post napisał: Mariuszczs » 21 wrz 2009, 21:04

Przecierz na tych zdjęciach nie widać za bardzo co to - daj foto całości od przodu.
Tyle nie jest raczej warta, ale oczywiście jeśli się trzyma kupy na siebie może szybko zarobić.
Dźwignie mogą być od gwintów albo od posuwuw .


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

#3

Post napisał: koala.g » 21 wrz 2009, 21:35

Ja mam jeszcze starszą :D

Te luźne kółka to do toczenia gwintów załączają napęd. Przy zwykłym toczeniu na tym większym kole zębatym zaraz za uchwytem 3-szczękowym jest przycisk.Blokuje się wtedy napęd z osią , kiedy dociśniesz te luźne kółka os zostanie zablokowana i można wymienić uchwyt 3 szcz.

Na stoliku z nożami jest dźwigienka 3 pozycyjna nie pamiętam jak to leci : luz , ruch stolika , ruch osi na stoliku >>ścięcie materiału. U mnie to nie działa nie potrafię tego sprzęgiełka wyregulować , wcześniej to wszystko było zapieczone i musiałem pół maszyny rozebrać.


Autor tematu
damianwlkp
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:43
Lokalizacja: nowy tomysl

#4

Post napisał: damianwlkp » 21 wrz 2009, 21:46

to rozumiem ze te kulka co mozna je dosuwac sluza tylko do calkowitego zablokowania a nie do toczenie tylko by zablokowac na stale


tuptus59
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 199
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:26
Lokalizacja: kraków

#5

Post napisał: tuptus59 » 21 wrz 2009, 21:53

to jest stara tokarka podobna jest w niej skrzynia posuwu jak w tokarce Miles równiez niemiecka to sa porzadne maszyny chociaz maja bardzo dziwnie rozmieszczone dzwignie
zdj nr 5 poszukaj tabliczki moze na silniku lub innym elemencie ,niemcy lubili znaczyc obudowy od srodka przynajmniej miles tak ma
tuptus


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

#6

Post napisał: koala.g » 21 wrz 2009, 21:57

Nie służą do blokowania tylko przenoszą napęd przy toczeniu gwintów.

Tu jest jakiś przycisk na zębatce ?
Obrazek
U mnie na tej dużej zębatce jest bolec,przycisk który łączy ją z napędem.

Wtedy tokarka jest ustawiona na normalne toczenie.
Jak dodatkowo załączysz te kółka to zablokujesz oś.
Jak odblokujesz oś używając tego przycisku bolca i załączysz kółeczka to tokarka jest ustawiona na gwintowanie.

Zaznaczyłem moduł do wybory prędkości stanowi całość wraz z małą zębatka.
Przy tej dużej zębatce na module pasowym są nawiercone 3 otwory.
Bolec z dużej zębatki wskakuje w jeden z tych otworów i w ten sposób jest załączony napęd.


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#7

Post napisał: mrozanski » 22 wrz 2009, 10:41

jest to odboczka. sluzy do zmniejszenia obrotow wrzeciona. musisz rozlaczyc kolo pasowe z tym duzym kolem zebatym ktore jest od strony uchwytu za pomaca "guzika" czyli kołka laczacego i dosunac walek ktory jest za wrzecionem.

Awatar użytkownika

termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 702
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#8

Post napisał: termit_tm » 22 wrz 2009, 10:59

nie zostawiaj klucza w uchwycie tokarskim bo jak ktoś włączy maszynę to będziesz go szukać u sąsiada :razz: albo już nie będziesz w stanie :???:

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#9

Post napisał: rudzik6 » 22 wrz 2009, 13:31

A ja uważam, że jak nie ma luzów i da się ją doprowadzic do dobrego stanu, to jest warta swojej ceny :) Wolałbym taka niż te chińszczyzny nowe;) Kwestia tylko miejsca w warsztacie.

Pozdrawiam i wielu fajnych projektów (koniecznie podziekl się z nami)

Wiesiek
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek


Autor tematu
damianwlkp
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:43
Lokalizacja: nowy tomysl

#10

Post napisał: damianwlkp » 22 wrz 2009, 20:59

dzis posprawdzalem na sucho posowy itd bo silnik zdemontowany jest i wszystko sprawne dziala jak ta lala tylko teraz wymaga pielegnacji bo troszke w niej smieci z tym ze niema zadnych tablic co z czym wlanczac by zrobic jakis gwint itd moze ktos sie na ten temat wypowiedziec

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”