radziecka tokarka - ale jaka? Proszę o pomoc!
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 sty 2009, 18:27
- Lokalizacja: Lublin
radziecka tokarka - ale jaka? Proszę o pomoc!
Dostałem za free taką oto tokarkę. Jest jednak pewien szkopuł - nie bardzo wiem co to za model. Przeszukałem allegro ale nie trafiłem niczego podobnego. Nie mam do niej żadnych instrukcji rozruchowych. Czy może ktoś z forum posiada jakieś informacje dotyczące tego "wynalazku"? Ja sam bawię się hobbistycznie w starą polską motoryzację i myślę sobie, że może można by ją było wykorzystać do drobnych napraw w motocyklach.
Tokarka posiada oryginalny silnik 0,65 KW 380V, ale w tej chwili siedzi tam polski silnik 1,1 KW/220V
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Tokarka posiada oryginalny silnik 0,65 KW 380V, ale w tej chwili siedzi tam polski silnik 1,1 KW/220V
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
dtr jest ważna - można coś uszkodzić często. Przy mojej tokarce niektóre wajhy można przełączać do określonych prędkości wrzeciona. Wajha od zmiany kierunku posuwu i wajha od przekładni (nie nortona ) od posuwów. Tym sposobem uszkodziłem mechanizm w tej przekładni - na szczęście naprawa była nieskomplikowana i bez kosztów.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7608
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
raczej żadnych wajch nie można przestawiać na obrotach .
jak usiłowałeś zmienić kierunek posuwu na obrotach to nie mogło się skończyć dobrze .
co innego jak gwintujesz - ale wtedy masz wrzeciono sprzężone na sztywno ze śrubą napędową .
skoro nie ma dtr to trzeba powoli robić - zacząć od rozsądnych obrotów i toczyć .
pozdrawiam .
raczej żadnych wajch nie można przestawiać na obrotach .
jak usiłowałeś zmienić kierunek posuwu na obrotach to nie mogło się skończyć dobrze .
co innego jak gwintujesz - ale wtedy masz wrzeciono sprzężone na sztywno ze śrubą napędową .
skoro nie ma dtr to trzeba powoli robić - zacząć od rozsądnych obrotów i toczyć .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
i dlatego DTR jest potrzebna
już cytuje z dtr mojej tokarki
1 "Dżwignia G może byc przełączana podczas biegu maszyny do 480 obr/min wrzeciona" - to właśnie popsułem a jest to dźwignia od posuwów - 5 położeń ( norton ma 11 ) i miałem zamiast 55 posuwów tylko 11
2 zmian kierunku posuwów przy obr do 200 ( oczywiście chodzi o kierunek posuwu a nie zmiane kierunku obrotów wrzeciona co automatycznie zmienia kierunek posuwu - przy gwintowaniu )
jest jeszcze dużo innych ważnych informacji, punkty smarowania można samemu znaleźć na maszynie ale plan smarowania ?
dodatkowo lewe obroty mogą być o iles tam większa i tez to jest w dtr
specyficzne może być kasowanie luzów na wrzecionie - kolejność dokręcania zespołu nakrętek jest ważna
już cytuje z dtr mojej tokarki
1 "Dżwignia G może byc przełączana podczas biegu maszyny do 480 obr/min wrzeciona" - to właśnie popsułem a jest to dźwignia od posuwów - 5 położeń ( norton ma 11 ) i miałem zamiast 55 posuwów tylko 11
2 zmian kierunku posuwów przy obr do 200 ( oczywiście chodzi o kierunek posuwu a nie zmiane kierunku obrotów wrzeciona co automatycznie zmienia kierunek posuwu - przy gwintowaniu )
jest jeszcze dużo innych ważnych informacji, punkty smarowania można samemu znaleźć na maszynie ale plan smarowania ?
dodatkowo lewe obroty mogą być o iles tam większa i tez to jest w dtr
specyficzne może być kasowanie luzów na wrzecionie - kolejność dokręcania zespołu nakrętek jest ważna
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7608
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
pewnie że posiadanie drt do swojej maszyny jest przydatne .
tylko że jak jej nie ma ( dtr ) to co robić ?
ano powoli i ostrożnie próbować - nic nie zostaje .
na początek to bym maszynę dokładnie umył , sprawdził jak tam olej we wrzecienniku , posmarował wszystkie powierzchnie trące i dopiero coś działał .
pozdrawiam .
pewnie że posiadanie drt do swojej maszyny jest przydatne .
tylko że jak jej nie ma ( dtr ) to co robić ?
ano powoli i ostrożnie próbować - nic nie zostaje .
na początek to bym maszynę dokładnie umył , sprawdził jak tam olej we wrzecienniku , posmarował wszystkie powierzchnie trące i dopiero coś działał .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares