Porady dot. tokarki i toczenia

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Bartek_a
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 9
Posty: 41
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:04
Lokalizacja: Rzeszów

Porady dot. tokarki i toczenia

#1

Post napisał: Bartek_a » 28 wrz 2009, 14:18

Na samym początku zaznaczam, że jestem zdecydowanie zielony w temacie, dlatego proszę o wyrozumiałość. Pewnie wiele odpowiedzi na moje pytanie znalazło by się na forum, ale często jakaś konkretna odpowiedź na coś co mnie nurtuje(często nie wynika z tytułu) znajduję się w środku wątku, dlatego nie sposób tego wszystkiego przelecieć.



Od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem zakupu małej tokarki do zastosowań amatorskich.
W tym przedziale cenowym miałem do wyboru całą pulę Chinek oraz kilka tokarek stołowych z pewnym stażem, w tym tą, na którą padł wybór - MD-65(250W, obroty ok. 400-2000, przelot wrzeciona 16mm, długość toczenia 270mm). Oto aukcja z tokarką i od razu foty: http://allegro.pl/item719396470_tokarka_stolowa.html

Po wstępnych oględzinach, sprawdzeniu co może mi w tej maszynce potencjalnie krzywdę zrobić, zabrałem się do toczenia. Użyłem do tego zakupionych na allegro noży, które raz, że były w większości ze stali szybkotnącej, a dwa, że używane, ale mimo wszystko kupiłem, bo gdzieś wychodziło 2zł za sztukę , więc nie szkoda, jak się połamie. Po kolei zacząłem odrzucać noże, które nie pozwalały uzyskać jakiejś w miarę sensownej powierzchni(detal pokrywała warstwa takiego złuszczonego, spalonego metalu), aż trafiłem na taki za pomocą którego szło to całkiem, całkiem i sobie toczyłem szczęśliwie, aż do momentu wyszczerbienia ostrza.

I teraz pytanie nr 1: