koszt i rodzaj noża czołowego = PRACA DYPLOMOWA

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
alladdyn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:08
Lokalizacja: Warszawa

koszt i rodzaj noża czołowego = PRACA DYPLOMOWA

#1

Post napisał: alladdyn » 09 kwie 2011, 19:19

Witam,

mam wielką prośbę o pomoc przy napisaniu pracy, coś na kształt dyplomu.
Muszę zrobić analizę porównawczą kosztów obtaczania na konwencjonalnej tokarce. Uprzedzam, że jestem całkowitym laikiem w temacie :oops: , ale...

Porównać muszę tę samą robotę w oparciu o noże składane i jednolite: ceny, trwałość, maksymalną prędkość przesuwu, itd.

Zakładam, że toczę ten sam materiał (wszystkie jego parametry są identyczne). Domyślam się, że nóż jednolity muszę ostrzyć co jakiś czas, a w składaku tylko przesuwam płytkę.
Jednolity starczy mi na wytoczenie jakiejś tam długości, a potem muszę kupić nowy.
Płytka w skladaku też mi starczy na jakąś tam dlugość i potem muszę kupić nową.

Może też myślę zbyt prosto i powinienem wziąć pod uwagę jakieś ważne inne czynniki, ktore wpłyną na cenę wytoczenia jakiejś partii towaru?

Będę zobowiązany za jakieś podpowiedzi :roll:



Tagi:


konkwista88
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 79
Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:25
Lokalizacja: PL

#2

Post napisał: konkwista88 » 09 kwie 2011, 19:32

Niech zgadnę, zarejestrowałeś się tylko po to aby zadać jedno pytanie :mrgreen: Noże składane pozwalają na większą prędkość skrawania, czyli skracają czas obróbki Wytrzymują większe obroty wrzeciona przez co jakość powierzchni jest lepsza.


Autor tematu
alladdyn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:08
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: alladdyn » 09 kwie 2011, 23:06