Jaki noż składany?

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

Jaki noż składany?

#1

Post napisał: Areo84 » 11 kwie 2010, 11:03

Witam. Mam zamiar kupić dwa nożne składane do toczenia zewnętrznego: jeden do zgrubnej a drugi wykańczającej. Niestety w dziedzinie noży składanych i płytek jestem kompletnym laikiem, bo dotychczas toczyłem zwykłymi lutowanymi albo hss. Stad moje pytanie brzmi: jakie nożne kupić (na jakie pytki, jakiego producenta , jaki system mocowania), żeby trochę posłużyły.
Będą służyć głownie do obr. stali konstrukcyjnych zwykłej jakości i nieraz jakiegoś żeliwa.
Jaki kształt pytki wychodzi najbardziej ekonomicznie ze względu na stosunek cena/ ilość krawędzi skrawających? Poszperałem nieco w katalogach płytek i zastanawiam się nad WNMG lub CNMG do zgrubnej i DCMT do wykańczającej. Co do producenta to wszyscy zachwalają SANDVIKA i ISCARA tylko widzę, że są troszkę drogie. A co naszymi rodzimymi producentami jak PAFANA czy BAILDONIT?



Tagi:

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#2

Post napisał: skoti » 11 kwie 2010, 13:06

Nie napisałeś czy chcesz tego używać amatorsko czy w firmie . Jeśli w firmie to warto zainwestować w te droższe . A jeśli amatorsko to spokojnie wystarczą nawet te chińskie które niekiedy pojawiają się na allegro .