jak kupować tokarkę

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Teo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 7
Rejestracja: 05 wrz 2008, 23:09
Lokalizacja: Śląsk

jak kupować tokarkę

#1

Post napisał: Teo » 05 wrz 2008, 23:27

Witam Wszystkich
To mój pierwszy występ
Przymierzam się do kupienia tokarki, poza tym że czasami przyglądam się jak tokarz "Coś" tam toczy to większego pojęcia o toczeniu i tokarkach nie mam z zawodu jestem mechanikiem, no i może od razu jej nie popsuję.
Mam na oku TUE-35, proszę podpowiedzcie na co zwrócic uwagę przy kupowaniu i czy warto taki model kupić.
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę .



Tagi:

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#2

Post napisał: bartuss1 » 06 wrz 2008, 08:06

na luzy, bicie wrzeciona, komplet kół zebatych z wszystkimi zębami, stan łoża - czy nie jest porysowane i ogólnie czy tokarka znajduje sie pod olejem czy sucha :D
a reszta parametrów typu długość toczenia, średnica materialu nad suportem i nad łożem oraz prześwit wrzeciona - to raczej cechy pożadane do zakresu średnic i długości materiałów jakie chcemy obrabiać
TUE 35 nadaje sie na małą produkcję, często mają takie na warsztatach szkolnych
35 - to fi prześwitu wrzeciona
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#3

Post napisał: clipper7 » 06 wrz 2008, 08:47

Teo pisze:na co zwrócic uwagę przy kupowaniu i czy warto taki model kupić