Planowanie powierzchni-frezarka

Dyskusje dotyczące działania obsługi programu LinuxCNC

Autor tematu
IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Planowanie powierzchni-frezarka

#1

Post napisał: IMPULS3 » 11 cze 2013, 21:59

Może ma ktoś jakiegoś suba albo coś podobnego do planowania powierzchni?



Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 16220
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#2

Post napisał: kamar » 11 cze 2013, 22:09

Mam coś takiego na symulatorze

Kod: Zaznacz cały

( ------------------------------ ) 
(     KIESZEŃ PROSTOKĄTNA        ) 
( ------------------------------ ) 
( Kamar                          ) 
( Time-stamp: <2012-12-18 12:16> ) 
( ------------------------------ ) 

(info: Frezowanie kieszeni prostokątnej ) 

o<kieszen> sub

#<frez> = #1   (=8 frez) 
#<x_pocz> = #2 (=20 X początkowy) 
#<x_kon> = #3  (=10 X końcowy ) 
#<y_pocz> = #4 (=10 Y początkowy) 
#<y_kon> = #5 (=190  Y końcowy ) 
#<glebokosc> = #6  (=-10 głębokość  ) 
#<glebokosc_poczatkowa> = #7 (=0 głębokość poczatkowa ) 
#<skok> = #8 (=2 skok) 
#<predkosc_bok> = #9 (=60 prędkość bok) 
#<predkosc_dol> = #10 (=40 prędkość dół) 
#<pokrycie> = #11 (=1 zachodzenie w mm ) 
#<woda> = #12 (=1 Woda: 1 - wł, 0 - wył) 

( ------------------------------ ) 
( ------------------------------ ) 

#<przyrost> = [#<frez> - #<pokrycie>] 

( przeliczam wszystko wg freza - zeby byc zawsze 'w srodku' kieszeni ) 

o1 if [#<x_pocz> lt #<x_kon>] 
  #<x_pocz> = [#<x_pocz> + [#<frez> / 2] + 0.2] 
  #<x_kon> = [#<x_kon> - [#<frez> / 2] - 0.2] 
  #<wsp_x> = 1
o1 else
  #<x_pocz> = [#<x_pocz> - [#<frez> / 2] - 0.2] 
  #<x_kon> = [#<x_kon> + [#<frez> / 2] + 0.2] 
  #<wsp_x> = -1
o1 endif

o2 if [#<y_pocz> lt #<y_kon>] 
  #<y_pocz> = [#<y_pocz> + [#<frez> / 2] + 0.2] 
  #<y_kon> = [#<y_kon> - [#<frez> / 2] - 0.2] 
  #<wsp_y> = 1
o2 else
  #<y_pocz> = [#<y_pocz> - [#<frez> / 2] - 0.2] 
  #<y_kon> = [#<y_kon> + [#<frez> / 2] + 0.2] 
  #<wsp_y> = -1
o2 endif

g17 g21 g61
g0 z5
g0 x#<x_pocz> y#<y_pocz> 


m3 s1
o111 if [#<woda> eq 1] 
m8
o111 endif


#<akt_glebokosc> = #<glebokosc_poczatkowa> ( aktualna glebokosc ) 
#<x_akt> = #<x_pocz> 

o100 while [#<akt_glebokosc> GT #<glebokosc>] 
     #<akt_glebokosc> = [#<akt_glebokosc> - #<skok>] ( ustalenie glebokosci ) 

     ( jezeli nizej limitu to jade max ) 
     o110 if [#<akt_glebokosc> lt #<glebokosc>] 
           #<akt_glebokosc> = #<glebokosc> 
     o110 endif
		 
     G0 z[#<akt_glebokosc> + #<skok>] 
     G1 Z#<akt_glebokosc> F#<predkosc_dol> ( dobieranie poczatkowe ) 

		 G1 x#<x_akt> 
     G1 y#<y_kon> f#<predkosc_bok> 

    o150 if [#<wsp_x> eq 1] 

 		  o120 while [#<x_akt> lt #<x_kon>] 

		     #<x_akt> = [#<x_akt> + #<przyrost>] 
				 o122 if [#<x_akt> gt #<x_kon>] 
             #<x_akt> = #<x_kon> 
				 o122 endif

				 G1 x#<x_akt>				 
         G1 y#<y_pocz> f#<predkosc_bok>        

		     #<x_akt> = [#<x_akt> + #<przyrost>] 
				 o124 if [#<x_akt> gt #<x_kon>] 
             #<x_akt> = #<x_kon> 
				 o124 endif

				 G1 x#<x_akt> 
         G1 y#<y_kon> f#<predkosc_bok> 

		   o120 endwhile


    o150 else 

		   o120 while [#<x_akt> gt #<x_kon>] 

		     #<x_akt> = [#<x_akt> - #<przyrost>] 
				 o122 if [#<x_akt> lt #<x_kon>] 
             #<x_akt> = #<x_kon> 
				 o122 endif

				 G1 x#<x_akt>				 
         G1 y#<y_pocz> f#<predkosc_bok>        

		     #<x_akt> = [#<x_akt> - #<przyrost>] 
				 o124 if [#<x_akt> lt #<x_kon>] 
             #<x_akt> = #<x_kon> 
				 o124 endif

				 G1 x#<x_akt> 
         G1 y#<y_kon> f#<predkosc_bok> 

		   o120 endwhile


    o150 endif

		g1 Y[#<y_pocz> - [0.2 * #<wsp_y>]] 
	  g1 X[#<x_kon> + [0.2 * #<wsp_x>]] 
	  g1 Y[#<y_kon> + [0.2 * #<wsp_y>]] 
	  g1 X[#<x_pocz> - [0.2 * #<wsp_x>]] 
	  g1 Y[#<y_pocz> - [0.2 * #<wsp_y>]] 

	  G0 z[#<akt_glebokosc> + #<skok>] 
	  G0 X#<x_pocz> Y#<y_pocz> 
    #<x_akt> = #<x_pocz> 

o100 endwhile

g0 z5
g0 X#<x_pocz> Y#<y_pocz> 
g0 Z[#<glebokosc> + 1] 

g1 Z#<glebokosc> 
g1 Y[#<y_pocz> - [0.2 * #<wsp_y>]] 
g1 X[#<x_kon> + [0.2 * #<wsp_x>]] 
g1 Y[#<y_kon> + [0.2 * #<wsp_y>]] 
g1 X[#<x_pocz> - [0.2 * #<wsp_x>]] 
g1 Y[#<y_pocz> - [0.2 * #<wsp_y>]] 

g0 z10

o<kieszen> endsub


Autor tematu
IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#3

Post napisał: IMPULS3 » 11 cze 2013, 22:19

No, i gitara, jak to mówi Ferdek. :smile: To mi zaoszczędzi sporo pisania, bo niby mógłbym przelecieć głowiczką , ale frezikiem palcowym wyjdzie prawie lustro. :smile:
Wielkie dzięki.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 16220
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#4

Post napisał: kamar » 11 cze 2013, 22:32

IMPULS3 pisze: Wielkie dzięki.
niezamaco :)


Autor tematu
IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#5

Post napisał: IMPULS3 » 11 cze 2013, 22:49

Zamaco, zamaco, :wink: teraz wiem jak się do tej pory meczyłem, a moze trenowalem pisanie, jakby nie bylo to i jedno i drugie potrzebne. :smile:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 16220
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#6

Post napisał: kamar » 11 cze 2013, 23:01

Potrzebne, potrzebne, chociaż od czasu odkrycia subow, prostych się już praktycznie u nas nie pisze. Jak jest cos nowego to się pisze od razu suba i kiedyś się przyda. A pisania tyle samo.


Autor tematu
IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#7

Post napisał: IMPULS3 » 13 cze 2013, 22:39

kamar pisze:Jak jest cos nowego to się pisze od razu suba i kiedyś się przyda. A pisania tyle samo.

Jak się umie, ja jestem na etapie 1 klasy, czyli zaczynam pisać proste rzeczy, a do subów to jeszcze kawałek..Znacznie lepiej idzie mi przywłaszczanie cudzych. :smile:

A tak się zapytam, co najprościej zrobić aby zamienić X na Y w tym NGCGUI, czy trzeba pozanieniać w samym programie X na Y czy mozna szybciej?
Bo najprosciej zamienić wtyczki silniczków, ale do jednej operacji to nie warto. :smile:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 16220
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#8

Post napisał: kamar » 14 cze 2013, 05:35

IMPULS3 pisze:[ co najprościej zrobić aby zamienić X na Y w tym NGCGUI, czy trzeba pozanieniać w samym programie X na Y czy mozna szybciej?
:
Raczej się nie da. Można próbować w edytorze zamieniać np. X[ na R[ ; Y[ na X[ i abarot R[ na Y[ ale lepiej se obróć materiał. W paru miejscach są osie bez [ i nie zmieni.


Autor tematu
IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#9

Post napisał: IMPULS3 » 14 cze 2013, 16:14

kamar pisze:ale lepiej se obróć materiał
Problem w tym że nie mogę, bo się nie zmieści, ale na tyle to sobie zmienie wtyczki w silniczkach. I niech teraz ktoś powie ze składanie z klocków swoich maszyn jest złe. :smile:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „LinuxCNC (dawniej EMC2)”