Witam,
To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich
Mój problem przedstawia się następująco: tworzę skale szarości, przygotowuję w Artcamie, generuję STL... otwieram w Visualmillu i STL chodzi okropnie wolno (obroty, przygotowanie itp.). Testowałem na różnych maszynach w różnych konfiguracjach... zawsze dzieje się to samo. Nie są to jakieś ogromne i skomplikowane STLe - pozatym, ani procesor, ani ram 'nie obrywają' więc jest to wina samego pliku. Jakiś pomysł?
Pozdrawiam serdecznie
Wolno działający STL
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 869
- Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
- Lokalizacja: Rumia
Witam. A co skłania kolegę by nie generować scieżek w ArtCamie? To tak trochę pod górę jak połowę pracy robisz w ArtCamie a połowe w Visualu gdy ten pierwszy może to zrobić. Ze skali szarości jak od razu zrobisz stla to nie będzie to nigdy ładne.
A co do tempa pracy-widocznie Art i jego stl nie jest łatwo przyswajalny przez Visuala.
A co do tempa pracy-widocznie Art i jego stl nie jest łatwo przyswajalny przez Visuala.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 331
- Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
Witam,
spróbuj najpierw wygładzić ze 2-3 razy model w artcamie, zanim będziesz generował stl. Może to spowodować drobną utratę szczegółów, ale powinno znacznie poprawić jakość stl-a. Druga sprawa to dokładność triangulacji, jeżeli jest to 0.01 lub mniej to stle mogą wychodzić duże.
Może lepiej zrobić większą tolerancję, a zagęścić trójkąty metodą "limituj rozmiar trójkątów" - jeżeli siatka jest nawijana na jakiś model.
WOd wersji 2008 wzwyż jest jeszcze w ArtCAMie funkcja wygładź trójkąty dostępna bezpośrednio przy triangulacji, jak i po dodaniu siatki do projektu.
Pozdr
Adam
spróbuj najpierw wygładzić ze 2-3 razy model w artcamie, zanim będziesz generował stl. Może to spowodować drobną utratę szczegółów, ale powinno znacznie poprawić jakość stl-a. Druga sprawa to dokładność triangulacji, jeżeli jest to 0.01 lub mniej to stle mogą wychodzić duże.
Może lepiej zrobić większą tolerancję, a zagęścić trójkąty metodą "limituj rozmiar trójkątów" - jeżeli siatka jest nawijana na jakiś model.
WOd wersji 2008 wzwyż jest jeszcze w ArtCAMie funkcja wygładź trójkąty dostępna bezpośrednio przy triangulacji, jak i po dodaniu siatki do projektu.
Pozdr
Adam
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lut 2009, 16:49
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Co skłania? Szczerze to nie wiem. Nie przemawia to do mnie. W VM zdaje się mieć większą kontrolę nad tym co się dzieje, ale najpewniej wynika to z małego doświadczenia. Triangulację robię na 0,05 - 0,10. Wszystko powyżej tego psuje model 'w oczach' VM. Pokombinuje z funkacjami o których wspomniałeś artmachining. Dziękuję za pomoc
ps. nie wydaje się by konfiguracja sprzętowa była tutaj problemem bo zarówno na 2800+ Athlon jak i core2 duo 3ghz oraz GF 5600 i Radeon HD4850 dzieje się to samo...
ps. nie wydaje się by konfiguracja sprzętowa była tutaj problemem bo zarówno na 2800+ Athlon jak i core2 duo 3ghz oraz GF 5600 i Radeon HD4850 dzieje się to samo...
markoz.eu