Wolno działający STL


Autor tematu
koz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2009, 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wolno działający STL

#1

Post napisał: koz » 26 lut 2009, 16:52

Witam,

To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich :)

Mój problem przedstawia się następująco: tworzę skale szarości, przygotowuję w Artcamie, generuję STL... otwieram w Visualmillu i STL chodzi okropnie wolno (obroty, przygotowanie itp.). Testowałem na różnych maszynach w różnych konfiguracjach... zawsze dzieje się to samo. Nie są to jakieś ogromne i skomplikowane STLe - pozatym, ani procesor, ani ram 'nie obrywają' więc jest to wina samego pliku. Jakiś pomysł?

Pozdrawiam serdecznie


markoz.eu

Tagi:


OZI
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 130
Rejestracja: 27 lut 2008, 09:07
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: OZI » 26 lut 2009, 17:55

A jaką masz kartę graficzną, bo może ona nie wydala.


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#3

Post napisał: Bbuli » 26 lut 2009, 20:29

Witam. A co skłania kolegę by nie generować scieżek w ArtCamie? To tak trochę pod górę jak połowę pracy robisz w ArtCamie a połowe w Visualu gdy ten pierwszy może to zrobić. Ze skali szarości jak od razu zrobisz stla to nie będzie to nigdy ładne.
A co do tempa pracy-widocznie Art i jego stl nie jest łatwo przyswajalny przez Visuala.

Awatar użytkownika

artmachining
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 331
Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

#4

Post napisał: artmachining » 26 lut 2009, 21:27

Witam,
spróbuj najpierw wygładzić ze 2-3 razy model w artcamie, zanim będziesz generował stl. Może to spowodować drobną utratę szczegółów, ale powinno znacznie poprawić jakość stl-a. Druga sprawa to dokładność triangulacji, jeżeli jest to 0.01 lub mniej to stle mogą wychodzić duże.
Może lepiej zrobić większą tolerancję, a zagęścić trójkąty metodą "limituj rozmiar trójkątów" - jeżeli siatka jest nawijana na jakiś model.
WOd wersji 2008 wzwyż jest jeszcze w ArtCAMie funkcja wygładź trójkąty dostępna bezpośrednio przy triangulacji, jak i po dodaniu siatki do projektu.
Pozdr
Adam


Autor tematu
koz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2009, 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#5

Post napisał: koz » 26 lut 2009, 23:17

Co skłania? Szczerze to nie wiem. Nie przemawia to do mnie. W VM zdaje się mieć większą kontrolę nad tym co się dzieje, ale najpewniej wynika to z małego doświadczenia. Triangulację robię na 0,05 - 0,10. Wszystko powyżej tego psuje model 'w oczach' VM. Pokombinuje z funkacjami o których wspomniałeś artmachining. Dziękuję za pomoc :)

ps. nie wydaje się by konfiguracja sprzętowa była tutaj problemem bo zarówno na 2800+ Athlon jak i core2 duo 3ghz oraz GF 5600 i Radeon HD4850 dzieje się to samo...
markoz.eu


RAJMUND
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 210
Rejestracja: 08 sty 2007, 14:26
Lokalizacja: warszawa

#6

Post napisał: RAJMUND » 05 mar 2009, 14:37

Co prawda nie znam obu programów ale poszukaj opcji zamiany STL na MESH przy wczytywaniu stl do VM. Ja tak robię w systemie w którym pracuje.
Bo niestety stl mogą zajmować nawet po 700 mega a to już dla procesorów nie lada wyzwanie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”