Surfcam - toczenie z bryły 3D

Dyskusje dotyczące programu Surfcam

Autor tematu
Tielegin
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 85
Rejestracja: 10 kwie 2009, 11:40
Lokalizacja: Wrocław

Surfcam - toczenie z bryły 3D

#1

Post napisał: Tielegin » 14 sty 2013, 22:27

Witam!

Mam pytanie odnośnie tworzenia konturu. Czy istnieje możliwość w Surfcamie wygenerowania na podstawie bryły 3D konturu elementu? Na przykład w systemie Esprit istnieje możliwość utworzenia przekroju na podstawie bryły prawie, że automatycznie. Następnie podobnie jak w Surfcamie zaznacza się kontur elementu. Próbowałem szukać podobnych opcji w Surfcamie niestety nie znalazłem niczego podobnego. Naturalnie są opcje umożliwiające generowanie splajnów z przecięć różnych powierzchi itd. ale to pochłania stanowczo za dużo czasu. I nie zawsze się udaje. Czy ktoś poradził sobie w efektywny sposób z tym problemem? Czy ewentualnie może wygenerować obróbkę toczeniem na podstawie bryły?

Obecnie generowanie ścieżek zaczynam od tworzenia konturu 2D wału bądź tulei. Przy bardziej skomplikowanych elementach jedyną sensowniejszą i znaną mi drogą jest wykonanie bryły 3D nastepnie na jej podstawie odpowiedniego przekroju. A w dalszej kolejności import rysunku do programu w formacie .dwg



Tagi:


Ukanio81
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 38
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:07
Lokalizacja: Mielec

#2

Post napisał: Ukanio81 » 01 kwie 2017, 15:55

Ja dla przykladu przecinam bryłę "wycieciem" w osi i surfcam wtedy lapie geometrię drutowa

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Surfcam”