Od projektu w solid edge v19 do wykonania elementów

Awatar użytkownika

Autor tematu
hagop
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 17
Rejestracja: 02 lut 2009, 21:12
Lokalizacja: Słupsk

Od projektu w solid edge v19 do wykonania elementów

#1

Post napisał: hagop » 21 kwie 2015, 20:07

Witam

Na początek chciałem zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem a elektronikiem z wykształcenia, a z mechaniką i projektowaniem maszyn dopiero zaczynam swoją przygodę.
Zaprojektowałem moją pierwszą maszynkę (drukarkę 3d) w solid edge v19. Przyszła pora na produkcje tych elementów. Chcę aby elementy blaszane były wycinane laserem. Firma, która świadczy usługi cięcia laserem wymaga pliku *.dxf, *.dwg (chyba z autocada) i tu narodził się problem. Moje pliki maja rozszerzenie *.par i nie ma możliwości ich zapisu w wyżej wymienionych formatach. Jedyne co mi przyszło do głowy to wygenerowanie rysunku na podstawie mojego elementu i zapisanie go w formacie *.dwg. Czy na podstawie takiego rysunku ta firma będzie mogła wygenerować plik produkcyjny dla lasera?

Drugim typ elementów ma zostać wykonany z poliamidu na frezarce cnc. Czy identycznie wygenerowane rysunki umożliwią szybkie utworzenie plików produkcyjnych?



Tagi:


krzycho102
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 57
Rejestracja: 12 lip 2012, 15:37
Lokalizacja: Mazowieckie

#2

Post napisał: krzycho102 » 22 kwie 2015, 09:17

Witaj,
do części na laser zrób dokumentacje 2D i z niej wygeneruj plik dxf lub dwg - nie pracuję na sollid edgu ale jestem pewien, że ma taką możliwość. Części do frezowania zapisz w jakimś neutralnym formacie 3D - np. step, iges czy parasolid i taki plik wyślij do produkcji.


robmit
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 45
Rejestracja: 29 lis 2012, 09:31
Lokalizacja: czeladz

#3

Post napisał: robmit » 22 kwie 2015, 19:38